آرشیو چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۴۲۲۲
سیاسی
۲

هیات ایرانی در همایش اجتماعی جهانی تونس حضور می یابد

احمد سروش نژاد، دبیر مجمع سازمان های غیردولتی و فعالان حامی آزادی قدس شریف اعلام کرد: هیاتی 30 نفره از چهره های فعال در حمایت از حقوق مردم فلسطین در روزهای چهارم تا دهم فروردین 94 برای شرکت در چهاردهمین همایش «انجمن اجتماع جهانی» که در کشور تونس برگزار می شود به آن کشور عزیمت می کنند.

فروز رجایی فر، دبیر کمیته علمی هیات اعزامی نیز اعلام کرد، استادان و کارشناسان عضو این هیات علاوه بر مشارکت جدی در نشست های علمی این اجلاس جهانی، شش پنل تخصصی برای تبیین جنبه های انسانی مساله فلسطین و نحوه دفاع از حقوق تضییع شده ملت فلسطین و خطرات رژیم صهیونیستی برای صلح و امنیت جهانی برگزار می کنند. به گفته سروش نژاد، اعضای کمیته تبلیغات این هیات با برگزاری چند نمایشگاه عکس و پوستر، توزیع اقلام گوناگون فرهنگی، برگزاری مراسم مختلف، نمایش فیلم و پخش برنامه های رادیویی، حضوری فعال و موثر در اجلاس امسال خواهد داشت.

نخستین اجلاس انجمن اجتماعی جهان در سال 2001 در برزیل برگزار شد و اجلاس های بعدی نیز در کشورهای برزیل، هندوستان، کنیا، سنگال و تونس برگزار شده و با یک سال تاخیر اجلاس چهاردهم نیز از بیست وچهارم تا بیست ونهم مارس 2015 در تونس برگزار خواهد شد.