آرشیو چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۴۲۲۲
اقتصاد
۴

کاهش 3 درصدی کارکنان دولت

جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور از کاهش 3 درصدی تعداد کارکنان دولت در دولت یازدهم خبر داد و گفت: 68 هزار و 201 نفر از تعداد کارکنان دولت کاسته شده است.

به گزارش مهر، محمود عسکری آزاد افزود: بر اساس اجرای بند 10 سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر چابک سازی، متناسب سازی و منطقی ساختن تشکیلات نظام اداری و قانون برنامه پنجم توسعه، طی 18 ماه فعالیت دولت با خروج طبیعی کارکنان به طریق بازنشستگی و اعمال سیاست مشارکت های بخش غیردولتی از طریق ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در بخش غیردولتی و خرید خدمات به جای تولید خدمات و محدودیت صدور مجوزهای استخدامی در دولت یازدهم، 68 هزار و 201 نفر از تعداد کارکنان دولت کاسته شده است.وی گفت: طی این مدت در مجموع 84 هزار نفر از استخدام دولت خارج و 15 هزار و 799 نفر به جمع کارکنان دولت اضافه شده اند.

عسکری آزاد اظهار کرد: براساس این گزارش مجوز استخدام 2716 نفر از استخدام شدگان دولت یازدهم صادر شده و بیش از 13هزار استخدام براساس مجوزهای صادر شده در دولت دهم بوده است. طی 18 ماه گذشته 69 هزار کارمند رسمی و 15 هزار کارمند غیررسمی از بدنه دولت جدا شده اند.