آرشیو پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۴۲۲۳
اقتصاد
۴

تعیین افزایش ضریب حقوقی سال 94 شاغلین و بازنشستگان

هیات دولت، افزایش ضریب حقوقی سال 1394 شاغلان، بازنشستگان و مشترکان صندوق های بازنشستگی را تعیین کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آخرین جلسه هیات دولت در سال 1393 روز گذشته به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد و اعضای دولت درباره مهم ترین مسائل کشور با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

در این جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی پس از بررسی، به تصویب هیات وزیران رسید.

تعیین سود بازرگانی کالاها با معیار تقویت و حمایت از تولید داخلی، توسعه اشتغال و افزایش رقابت پذیری و رعایت حقوق مصرف کنندگان از مصوبات این جلسه هیات وزیران بود.

هیات وزیران همچنین با رتبه بندی معلمان موافقت کرد. براساس این مصوبه، مشمولان طرح طبقه بندی معلمان شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان امور تربیتی، مشاوران، مراقبان سلامت، مدیران و معاونان مدارس و مجتمع های آموزشی و تربیتی براساس ضوابطی که به تصویب هیات وزیران می رسد، رتبه بندی حرفه ای می شوند.

مشمولانی که براساس ضوابط مصوب در یکی از رتبه ها قرار می گیرند، به ترتیب از 15، 25، 35 و 50 درصد افزایش امتیاز حق شغل از مهر سال 1394 برخوردار خواهند شد.

با تصویب دولت، افزایش ضریب حقوقی سال 1394 شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، نظام هماهنگ پرداخت، بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و دیگر صندوق ها به میزان 14درصد تعیین شد و همچنین ضریب حقوقی اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و قضات نیز تعیین شد.

لایحه اصلاح و دائمی شدن قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور که از اجرای آزمایشی آن بیش از ده سال گذشته است، پس از ارزیابی نتایج حاصل از اجرا در دوره آزمایشی، به تصویب هیات وزیران رسید.