آرشیو شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۵۸۹۵
فرهنگ و هنر
۲۳

گزارشی از سفر وزیر فرهنگ به لبنان

از اکران «راز دفن شده» تا رایزنی با مقامات

همزمان با سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لبنان، فیلم «رازدفن شده» نخستین بار در این کشور اکران شد. در مراسمی که دوشنبه شب در سالن رسالات منطقه الغبیری در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد،، شیخ ناصر اخضر رئیس شرکت تولیدات هنری «الارز» از جمهوری اسلامی ایران برای مساعدت در تهیه این فیلم قدردانی و از علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در مراسم نخستین اکران آن تشکر کرد.

اخضر خاطرنشان کرد که این فیلم گوشه هایی از رنج های خانواده شهدای مقاومت لبنان در رویارویی با دشمن صهیونیستی به ویژه مادران شهدا را به تصویر می کشد. در ادامه مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نقش مادران شهدا و فداکاری های آنها، روابط ایران و لبنان و مساله فلسطین سخن گفت. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان همچنین با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال جدید ایرانی را سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری کرده اند، ابراز امیدواری کردکه ملت های عرب و مسلمان از جمله لبنان هم با همدلی، همزبانی و همکاری بتوانند در رویارویی با چالش ها و تهدید ها موفق شوند.

دیدار و گفت و گو با وزیر فرهنگ لبنان

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رونی عریجی وزیر فرهنگ لبنان دیدار و راه های گسترش همکاری ها و مناسبات دو کشور در عرصه های فرهنگی و هنری را بررسی کردند. جنتی و عریجی در این دیدار که در موزه ملی بیروت برگزار شد، همچنین ظرفیت های فرهنگی و هنری دو کشور از جمله در زمینه های ترجمه، چاپ و انتشار کتاب، ساخت و عرضه فیلم و سریال و برگزاری نمایشگاه های مشترک را بررسی کردند. دو طرف در این دیدار بر ضرورت تبادل تجربه ها و برگزاری هفته های فرهنگی و هنری بین لبنان و ایران تاکید کردند.