آرشیو شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۳۲۱۰
احزاب
۱۲

همدلی ملت و دولت در سایه آشتی ملی محقق می شود

صادق زیباکلام درباره نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: من فکر می کنم که درباره نامگذاری امسال تحت عنوان همدلی دولت و ملت دو نکته حایز اهمیت است: نکته اول اینکه این همدلی باید یقینا با یک دیدگاه وحدت ملی در سطح کلان کشور همراه باشد.

وی نکته دوم در این زمینه را این گونه توضیح داد: نکته دوم این است که می توان این همدلی را به بهترین شکل در جریان مذاکرات هسته ای دید. مردم کشور اشتیاق گسترده ای برای به سرانجام رسیدن مذاکرات نشان می دهند و دقیقه شماری می کنند. شاهدیم که همه آخرین اخبار از لوزان سوییس را از طریق رسانه های مختلف و شبکه های اجتماعی دنبال می کنند.

زیباکلام افزود: فکر می کنم کمتر موضوعی بوده است که اینچنین درخصوص حل و فصل آن بین مردم، دولت و مسوولان، اتفاق نظر وجود داشته باشد. یعنی از یک سو دولت و مسوولان می خواهند کشور از این چالش هسته ای خارج شود و از سوی دیگر مردم هم خواستار حل این موضوع هستند. بنابراین شکل گیری همدلی بین ملت و دولت به بهترین وجه ممکن در موضوع مذاکرات هسته ای را شاهد هستیم. وی با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در نخستین روز فروردین در مشهد مقدس، درباره کارشکنی در کار دولت گفت: من فکر نمی کنم که دلواپسان بتوانند تخریب یا کارشکنی در کار دولت به وجود بیاورند.