آرشیو شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۳۲۱۰
جامعه
۱۳

خبر

اعتبار آرم های طرح ترافیک تا پایان فروردین

فارس| رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: آرم های طرح ترافیک سال 93 تا پایان فروردین ماه سال 94 اعتبار خواهند داشت. سردار سید تیمور حسینی افزود: از آنجا که پروسه توزیع کارت های ورود به طرح ترافیک هنوز کامل نشده است و عده ای از رانندگان موفق به دریافت مجوز عبور نشده اند آرم های طرح ترافیک سال 93 تا پایان فروردین ماه سال 94 اعتبار خواهد داشت. وی افزود: البته با توجه به اینکه امسال کنترل کامل محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد از طریق دوربین ها انجام می شود نیازی به داشتن کارت نیست و به شرط آنکه رانندگان پیش از پایان سال 93 مدارک خود را تحویل داده باشند خودروی آنها در سامانه ثبت شده و حتی در نبود کارت ورود به طرح ترافیک نیز جریمه نخواهند شد.

پرداخت مابه التفاوت حقوق بازنشستگان در اردیبهشت

فارس|مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: از پنج فروردین ماه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس حروف الفبا پرداخت شده است. سیدتقی نوربخش ادامه داد: افزایش حقوق در سال 94 باید توسط دولت به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شود که پس از افزایش حداقل حقوق و دستمزد که هفته آخر اسفند سال 93 به میزان 17 درصد مشخص شده بود و بر اساس نرخ تورم باید حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران افزایش یابد. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: در هفته آینده میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران توسط دولت به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ می شود.

زمزمه های حذف محدوده زوج و فرد در تهران

ایسنا| رییس ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از انجام اقدامات مطالعاتی برای حذف محدوده زوج و فرد در پایتخت خبرداد. ولی الله آذروش گفت: از شش ماه قبل اقدامات مطالعاتی و برای بررسی زوایای این اقدام آغاز شده است و در حال حاضر حذف این محدوده در مرکز مطالعات معاونت حمل و نقل در حال بررسی است و به نظر می رسد آبان ماه امسال بتوان نظر قطعی در مورد اجرایی شدن این مهم ارایه کرد. آذروش با بیان اینکه براساس طرح های اولیه، خودروها براساس آلایندگی به چهاررنگ قرمز، زرد، آبی و سبز تقسیم می شوند، گفت: میزان آلایندگی خودروها پس از معاینه فنی دقیق مشخص شده و براساس حدود مجاز آلایندگی می توانند به محدوده زوج و فرد و ترافیک وارد شوند.