آرشیو شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۳۲۱۰
جامعه
۱۳

خبر کوتاه

رونمایی مسکن اجتماعی در سال 94

اعتماد| وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به زودی از مسکن اجتماعی رونمایی خواهد شد و تا 15 سال آینده هم ادامه دارد. علی ربیعی با بیان اینکه سال گذشته هشت میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، افزود: حضور فعال بنگاه های اقتصادی و استفاده از ظرفیت بازنشستگان در صندوق های بازنشستگی از دیگر برنامه سال جاری است.

پرداخت هزینه های درمانی بیماران خاص از سوی بیمه سلامت

ایرنا|مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: این سازمان تلاش دارد تا در سال 94 برخی از فرانشیزها را که در حد یک یا دو درصد از بیماران خاص دریافت می شود، حذف کند و همه هزینه های این بیماران را بیمه سلامت تقبل کند. انوشیروان محسنی بندپی درخصوص لزوم توجه به بیماران خاص، گفت: درپنجاه وهفتمین جلسه شورای عالی بیمه تمام لوازم مصرفی بیمه های خاص را نیزتحت پوشش بیمه قرار دادیم وهر روز بسته خدمات بیماران خاص درسازمان بیمه سلامت اثربخش تر شده وهزینه های بیماران خاص به حداقل می رسد. مدیرعامل بیمه سلامت ایران درخصوص همسان سازی بیمه ها نیز گفت: همه رویه های سازمان های بیمه گر را برای همسان سازی به کارگرفته ایم. هفت گروه کارشناسی مشخص شده اند. نحوه رسیدگی به اسناد، خرید خدمات و همچنین جمعیت هدف را شناسایی و همه سازمان های بیمه گر پایه را مکلف کردیم بر اساس سیاست های وزارت تعاون، کار و رفاه از این وحدت رویه تبعیت کنند تا مقدمات این کار بزرگ که تجمیع بیمه هاست، فراهم آید.

وضعیت اعطای بورسیه تحصیلی در سال 94

ایسنا| مدیرکل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان اظهار کرد: طبق برنامه پنجم توسعه، سالانه باید 2000 دانشجوی بورسیه و 3000 دانشجوی غیربورسیه پذیرش شوند. صمد حاج جباری درباره وضعیت اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی گفت: اعطای بورسیه به توسعه ارتباطات علمی و گسترش روابط بین دو کشور کمک می کند و این اقدام در چارچوب سیاست های کلی کشور مبنی بر توسعه روابط بین الملل در یک سقف مشخص انجام می شود. مدیرکل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان با اشاره به برنامه پنجم اظهار کرد: معمولابرای هر کشور 10 بورسیه در نظر گرفته شده که شامل پنج بورس در مقطع کارشناسی، سه بورس در مقطع ارشد و دو بورس در مقطع دکترا می شود.