آرشیو شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۲۲۶۶
حوادث
۱۳

رخداد

بازداشت قاتلان فراری در معدن

ایرنا: دو قاتل فراری که در یک معدن پنهان شده بودند، دستگیر شدند. سرهنگ رحمت اله مهرانفر فرمانده انتظامی اردستان در این باره گفت: در پی دریافت خبر قتل عمد دو نفر، مراتب برای شناسایی قاتل یا قاتلان با ابلاغ پلیس آگاهی استان اصفهان به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرارگرفت. وی افزود: ماموران با انجام یکسری عملیات اطلاعاتی، مخفیگاه قاتلان را در کوتاه ترین زمان شناسایی و آنها را که در یک معدن در مسیر جاده اردستان به اصفهان مخفی شده بودند، دستگیر کردند. وی بدون اشاره به جزییات بیشتر در این خصوص گفت: این متهمان در بازجویی های اولیه به جرم خود اعتراف کردند. فرمانده انتظامی اردستان خاطرنشان کرد: متهمان پس از سیر مراحل قانونی با هماهنگی مقام قضایی برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شدند.

کلاهبرداری از مسافران نوروزی با زبان انگلیسی

باشگاه خبرنگاران: جانشین فرمانده انتظامی گرگان از دستگیری کلاهبردارانی خبر داد که از مسافران نوروزی با شگرد مکالمه به زبان انگلیسی کلاهبرداری می کردند.

رضا عسگری گفت: در پی وصول خبری مبنی بر اینکه دو نفر با استفاده از زبان انگلیسی از مسافران نوروزی اقدام به اخذ وجه نقد و کلاهبرداری می کنند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت. وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله تیمی ویژه از ماموران وارد عمل شدند و این دو فرد را که با وسیله نقلیه پراید در حال تردد بودند، شناسایی و دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان گرگان خاطرنشان کرد: پس از دستگیری متهمان، در بازدید از خودرو آنها مبالغ مختلفی دلار آمریکا، لیره لبنان، وجه کشور مصر، کارت عابر بانک متعلق به فرد دیگر، کارت سوخت خودرو پراید، یک عدد کارت تلفن برای تماس با کشورهای همسایه و دو دستگاه تلفن همراه و یک عدد کلاه گیس کشف و ضبط شد. سرهنگ عسگری تاکید کرد: در بررسی های تکمیلی، متهمان ضمن اعتراف به بزه انتسابی، درخصوص نحوه انجام کلاهبرداری اعلام کردند که یک نفر از آنها اقدام به مکالمه به زبان انگلیسی می کرده و فرد دیگر نیز ترجمه می کرده است و با استفاده از این شگرد و بیان مطالب مختلف اقدام به دریافت وجه نقد از مسافران و کلاهبرداری از آنها می کردند. وی در پایان بیان کرد: پس از تکمیل شدن پرونده، متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.