آرشیو شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۵۸۹۵
ورزشی
۲۲

ورزش جهان

پیروزی بارسلونا بر رئال مادرید

دوم فروردین و در هفته بیست و هشتم مسابقات باشگاهی اسپانیا موسوم به لالیگا، حساس ترین مسابقه این لیگ بین تیم های بارسلونا و رئال برگزار شد و در پایان این دیدار با نتیجه 2 بر یک به سود بارسلونا به پایان رسید. کریستیانو رونالدو برای رئال و متئو و سوارز گل های بارسا را به ثمر رساندند.

چه خبر از مسابقات یورو؟

8 و 9 فروردین مرحله گروهی یورو 2016 پیگیری شد و در مهم ترین دیدار ها کرواسی با 5 گل بر نروژ غلبه کرد و جمهوری چک در حالی که تا دقیقه 90 در خانه بازی را به لتونی واگذار کرده بود، با گل ثانیه های پایانی والکاو پیلار به تساوی دست یافت. از گروه D، تیم ملی آلمان در تفلیس پایتخت گرجستان به میدان رفت و با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید. هلند برابر ترکیه به تساوی یک بر یک دست یافت، بلغارستان و ایتالیا 2 بر 2 شدند و پرتغال 2 بر یک صربستان را شکست داد.

مهم ترین دیدارهای دوستانه ملی

12 فروردین دیدارهای دوستانه ملی در نقاط مختلف جهان برگزار شد و در مهم ترین دیدار ها ژاپن با 5 گل مقابل ازبکستان به پیروزی رسید، هلند با 2 گل بر اسپانیا غلبه کرد و ایتالیا مقابل انگلیس به تساوی یک بریک رسید. ششم فروردین هم برزیل 3 بر یک فرانسه را شکست داد.

اولین قهرمانی «فتل» با فراری

رقابت های فرمول یک قهرمانی جهان دومین مرحله خود را در پیست سپانگ مالزی پشت سر گذاشت و سباستین فتل راننده 27 ساله آلمانی موفق شد عنوان قهرمانی را از آن خود کند. فتل که پیش از این موفق شده است 4 دوره پیاپی عنوان قهرمانی جهان را با تیم ردبول کسب کند، امیدوار است پس از انتقال به تیم فراری این عناوین را تکرار کند و به نوعی گام در مسیر مایکل شوماخر، اسطوره آلمانی فرمول یک که بارها با فراری قهرمان جهان شده است، بگذارد. شوماخر دارنده 7 عنوان قهرمانی فرمول یک جهان است.