آرشیو یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۳۲۱۱
جهان
۶

ستاد انتخاباتی هیلاری در منطقه بروکلین

اگرچه هنوز هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق امریکا به طور رسمی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 امریکا اعلام نکرده، اما ستاد انتخاباتی خود را انتخاب کرده است. به گزارش دیلی نیوز، هیلاری کلینتون دفتر مدرنی در قلب محله پرجمعیت بروکلین نیویورک را به عنوان ستاد انتخاباتی خود برگزیده است. این ساختمان 19 طبقه دارد و گفته می شود احتمالاهیلاری کلینتون به همراه تیمش برای راهیابی به کاخ سفید در آخرین طبقه این ساختمان ساکن خواهد شد.

سرمایه گذاری کلینتون بر انتخابات ریاست جمهوری 2016 در حالی افزایش یافته که شواهد از شرایط بسیار منحصر به فرد وی در این انتخابات حکایت دارد. از سال گذشته میلادی که نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال 2016 مشخص و نام هیلاری در این بین مطرح شد، وی در صدر نظرسنجی های امریکا قرار دارد. طبق آخرین نظرسنجی «سی ان ان» که نتیجه آن در ماه مارس منتشر شد نیز همچنان هیلاری کلینتون به عنوان پیشرو رقابت های انتخابات 2016 است و از رقبای دموکرات و حتی پیشروان حزب جمهوریخواه امریکا نیز جلوتر است.

در این نظرسنجی، هریک از نامزدهای احتمالی جمهوریخواهان که جب بوش در راس آنها قرار دارد، به صورت جداگانه با هیلاری کلینتون مورد مقایسه قرار گرفته اند و آمارها و ارقام نشان می دهند که فاصله کلینتون با نامزدهای برتر حزب جمهوریخواه بیش از 10 درصد است به طوری که هیلاری کلینتون با 54 درصد از رند پائول با 43 درصد پیشی گرفته است. از طرف دیگر، فاصله بین هیلاری کلینتون و جب بوش نیز از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه زیاد است به طوری که نظرسنجی سی ان ان نشان می دهد کلینتون با 55 درصد از بوش با 40 درصد پیشی گرفته است.

بر اساس این گزارش همچنین در رقابت بین نامزدهای دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا، کلینتون با اختلاف حدود 50 درصدی از «جو بایدن» معاون اوباما پیشی گرفته است، در واقع کلینتون از حمایت 62 درصدی و بایدن از حمایت 15 درصدی برخوردار است.