آرشیو دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۳۲۱۲
حادثه
۱۴

قتل پیرزن به خاطر یک مشت طلا

قاتل بیکار و معتاد به مواد مخدر بود

اعتماد| پسری جوان که هنگام سرقت طلااز زنی مسن با مقاومت او روبه رو شده بود پس از خفه کردنش، طلاها را برداشت و از محل گریخت.

24 اسفندماه سال گذشته ماموران پلیس مازندران به دنبال تماس های مردمی از وقوع یک فقره مرگ مشکوک زنی مسن در یکی از روستاهای حومه شهرستان ساری با خبر شده و به سرعت تیمی از کارآگاهان را به محل مورد نظر اعزام کردند.

با حضور ماموران در صحنه مشخص شد زنی مسن به علت خفگی ناشی از فشار آمدن به گلو جان خود را از دست داده است. بررسی صحنه جرم نیز از سرقت طلاو جواهرات مقتول پرده برداشت. به این ترتیب پرونده ای با موضوع قتل عمد تشکیل و تیمی از کارآگاهان رسیدگی به آن را آغاز کردند.

با آغاز تحقیقات ماموران از اهالی روستا، جوانی 33 ساله که به مواد مخدر اعتیاد دارد به عنوان متهم اصلی پرونده شناسایی و عملیات دستگیری او آغاز شد.

سرهنگ بابایی، رییس مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی مازندران در تشریح روند دستگیری متهم گفت: سرانجام با انجام اقدامات پلیسی و زیرنظر گرفتن مسیرهای رفت و آمد متهم، ماموران موفق شدند، فروردین امسال او را در عملیاتی ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کنند.

به گفته سرهنگ بابایی متهم در جریان بازجویی ها به قتل زن مسن اعتراف کرد و به ماموران گفت: بعد از اینکه به خانه مقتول رفتم، طلاو جواهراتش را دزدیدم اما با مقاومت او روبه رو شدم و به همین دلیل او را خفه کرده و از محل فرار کردم.

پس از آن در حالی که داشتم در یکی از میدان های ساری راه می رفتم با گشت پلیس روبه رو شدم و از ترس به یکی از دستشویی های عمومی فرار کرده و کاپشن خود که طلاها را در آن جاسازی کرده بودم در رختکنی که در آنجا بود گذاشتم. اما پس از آن و در حالی که در مخفیگاه خود پنهان شده بودم از سوی پلیس غافلگیر و دستگیر شدم.

با اعتراف متهم به قتل، پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.