آرشیو دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۴۲۲۶
جامعه
۱۷

اعلام اولویت های سازمان غذا و دارو در سال 94

رئیس سازمان غذا و دارو از راه اندازی سامانه ردیابی و رهگیری کالاهای سلامت محور در حوزه دارو و غذا به عنوان مهم ترین برنامه این سازمان در سال 94 نام برد.

رسول دیناروند در گفت وگو با مهر افزود: راه اندازی این سامانه در سال گذشته کلید خورد و امسال اجرایی خواهد شد.

وی به موضوع داروهای تقلبی و قاچاق اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه وجود داروهای قاچاق و تقلبی، یکی از مشکلات و چالش های پیش روی حوزه سلامت است که باید تا حد امکان با آن برخورد کرد. دیناروند توضیح داد که با راه اندازی این سامانه، تمامی فرآیندهای صدور مجوز تولید و واردات به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد و همین مساله باعث شد تا جلوی بسیاری از تخلفات اداری گرفته شود.

معاون وزیر بهداشت همچنین از شناسایی آلاینده ها و تقلبات غذایی از طریق این سامانه خبر داد و تاکید کرد: وجود کد رهگیری روی تمامی کالاهای سلامت محور، از توزیع و عرضه کالای قاچاق و تقلبی در بازار داخلی کشور جلوگیری می کند. وی با اشاره به سودآور بودن داروهای تقلبی و قاچاق خاطرنشان کرد: متاسفانه داروی قاچاق و تقلبی وجود دارد و نمی توان آن را منکر شد.

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: نظارت های وزارت بهداشت در سال 94 به مراتب قوی تر از گذشته خواهد بود و اجازه نخواهیم داد که محصولات و کالاهای تقلبی و قاچاق وارد مراکز درمانی شوند.

به گفته دیناروند، برنامه رهگیری و ردیابی این سامانه شامل تجهیزات پزشکی هم می شود.