آرشیو سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۲۷
اخبار کشور
۳

رئیس جمهور در دیدار نوروزی با مسئولان قوه قضائیه: قوای سه گانه در همدلی و همزبانی پیشگام باشند

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت همدلی و همزبانی تاکید کرد که مبنای همدلی در کشور و بین قوا و مردم باید قانون باشد و بر مبنای عمل و تمسک به قانون، می توان بین قوا و مردم همدلی ایجاد کرد.

حسن روحانی، رئیس جمهور در دیدار مسئولین و مدیران قوه قضائیه با تبریک سال جدید و اظهار امیدواری از تداوم توفیقات ملی در سال جاری، نامگذاری امسال به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» از سوی مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید قوای سه گانه در این زمینه پیشقدم باشند و مردم همدلی را بین قوا و همه نهادها و دستگاه های عمومی مشاهده کنند.

روحانی افزود: اگر مردم احساس کنند قانون معیار اصلی است و مسئولین بیش از دیگران به قانون عمل می کنند، اعتماد و همدلی بوجود آمده و این می تواند مبنایی برای رشد جامعه در مسایل معنوی و مادی باشد.

وی قوه قضائیه را ملجا و محل دادخواهی مردم دانست و گفت: قوه قضائیه همواره به عنوان جایگاه نهایی برای ارایه حکم و اجرای عدل و تصمیم گیری مد نظر بوده است.

رئیس جمهور نقش قوه قضائیه در حرکت دولت به سمت رونق اقتصادی و مبارزه با فساد را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: با وجود فساد نمی توان تحرک مطلوبی در عرصه اقتصادی داشت. دولت مصمم است با فساد مبارزه کند و بی تردید قوه قضائیه نقش و بار سنگینی در این زمینه دارد و با همکاری و همدلی می توانیم با فساد مبارزه موثر کنیم.

به گزارش فارس، روحانی تصریح کرد: دولت به دنبال روابط نزدیک و صمیمی و گسترده با قوه قضائیه است و بر این باور هستیم که با همکاری و هماهنگی می توانیم در اجرای قانون و مبارزه با فساد موفق تر باشیم.