آرشیو سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۵۸۹۸
ایران شوک
۱۱
شوک روز

تحقیقات ناسا درباره اسرار سیاهچاله ها

گروه شوک: سازمان فضایی ناسا از سال ها قبل در حال انجام تحقیقات گسترده ای بر امواج گرانشی در فضای بین کیهانی و سیاهچاله ها است.

دکتر «مارک هانام» از آکادمی فیزیک و نجوم کاردیف در این باره می گوید: سیاهچاله ها بیش از هر مکان دیگری دارای امواج گرانشی هستند، هنگامی که یک کهکشان در حال چرخش و تغییرات فیزیکی در سطح خود است ما می توانیم نیروی گرانشی را به روشنی در این تغییرات مشاهده کنیم.امواج گرانشی 100 سال پیش برای نخستین بار توسط انیشتین پیش بینی شده بود، اما تاکنون بدرستی اطلاعات دقیقی از آنها نداریم.

وی افزود: امواج گرانشی شامل امواج نور، مادون قرمز و رادیویی است که دارای بارهای الکتریکی و امواج الکترومغناطیسی است. در صورتی که بتوانیم اطلاعات بیشتری در مورد این امواج بیابیم، پنجره جدیدی به دنیای کیهانی باز خواهد شد.

آنها می توانند اطلاعاتی راجع به جرم سیاهچاله ها به ما بدهند و در حال حاضر یک تیم تحقیقی متشکل از 20 فیزیکدان در حال بررسی اطلاعات یافت شده از این امواج از فضای کیهانی است.طی سال های گذشته تلسکوپ های مختلف ناسا از کانون راه کهکشان شیری تصاویر و اطلاعات زیادی از سیاهچاله ها و امواج گرانشی آنها به دست آورده اند.این امواج در Sgra دیده می شود که به «کمان ای» شهرت دارد. این کمان منبع قوی امواج رادیویی و گرانشی است که به صورت بسیار فشرده و پرجرم در مرکز کهکشان راه شیری و در صورت فلکی کمان و عقرب قرار دارد.