آرشیو یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۳۲۱۷
جهان
۶

ویدیوی جدید از خشونت پلیس امریکا

ظاهرا پلیس امریکا هیچ تبعیضی بین مظنونان سیاه و سفید قایل نیست و در کل خشونت گراست! این استنباطی است که از خبر انتشار جدیدترین ویدیو از اعمال خشونت آمیز پلیس امریکا می توان داشت.

کمتر از یک هفته از انتشار ویدیویی می گذرد که نشان می دهد یک مامور پلیس امریکا، عامدانه هشت گلوله از پشت به یک شهروند سیاهپوست امریکا شلیک می کند، ویدیویی که انتشار آن بار دیگر موجی از اعتراض علیه پلیس امریکا برانگیخته است. اما اکنون ویدیو جدیدی منتشر شده که مرگ مردی سفیدپوست را در اثر حمله و ضرب و شتم پلیس اثبات می کند.

ویدیوی جدید توسط بالگرد شبکه تلویزیونی تهیه شده و از طریق این شبکه منتشر شده است. این فیلم مردی سفیدپوست را نشان می دهد که در اپل ولی، در 130 کیلومتری لس آنجلس از اسب به زمین می افتد و دو افسر پلیس امریکا ابتدا با اسلحه های شوک آور به او حمله می کنند و سپس با مشت و باتوم به جان او می افتند. چند مامور دیگر پلیس که به تدریج از راه می رسند، نیز به ضرب وشتم مرد مشغول می شوند. به گزارش این شبکه تلویزیونی 10 ماموری که در ویدیو دیده می شوند، پیش از آنکه مجروح را به بیمارستان منتقل کنند، بیش از 45 دقیقه او را به حال خود رها کرده اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری ها، این حادثه در حالی رخ داده که قربانی جدید پلیس امریکا که این مرد سفیدپوست است و 30 سال دارد، پس از آنکه در روز حادثه به اتهام جعل هویت مورد بازرسی پلیس قرار می گیرد، ابتدا می کوشد با استفاده از یک خودرو فرار کند. در ادامه، در حالی که ماموران پلیس همچنان او را تعقیب می کنند، اسبی می رباید و کیلومترها افسران پلیس را پیاده به دنبال خود می کشد تا اینکه سرانجام کنترل خود را از دست می دهد و به زمین می افتد.

جان مک موهان، رییس کلانتری منطقه سان برناردینو کانتی، این فیلم ویدیویی را تکان دهنده خوانده و گفته است که «ظاهرا این ماموران هنگام بازداشت متهم، بیش از اندازه مرتکب خشونت شده اند.» او اعلام کرده که فعلاقرار خدمت این 10 افسر، به حالت تعلیق درآورده شده است.