آرشیو یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۳۲۱۷
حادثه
۱۴

انهدام باند بین المللی قاچاق کوکایین «غول بچه» در تهران

ایسنا| باند بین المللی قاچاق کوکایین مشهور به «غول بچه» در عملیات پیچیده پلیس مبارزه با مواد مخدر متلاشی شد.

سردار علی مویدی، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، انهدام این باند را یکی از پیچیده ترین عملیات های پلیس در سال جدید دانست و در تشریح جزییات آن گفت: اعضای این باند که اقدام به قاچاق کوکایین از امریکای جنوبی به کشور کرده بود در 24 ساعت گذشته در عملیاتی پلیس در یکی از فرودگاه ها دستگیر شدند.

سردار مویدی با بیان اینکه سرکرده این باند 30 سال سن داشته و به «غول بچه» معروف است، گفت: علاوه بر سرکرده، دو تن دیگر از اعضای باند که تابعیت ایرانی داشتند دستگیر شده و در بازرسی از آنان سه کیلوگرم کوکایین کشف و ضبط شد. سردار مویدی با بیان اینکه اعضای این باند با شبکه های قاچاق مواد مخدر خارج کشور ارتباط داشتند از شناسایی اعضای دیگر این باند در کشورهای دیگر خبر داد.

مویدی گردش مالی و املاک به جا مانده از این افراد را قابل توجه دانست و گفت: از این افراد چندین دستگاه خودروی لوکس گرانقیمت کشف شده و تحقیقات بیشتر در این خصوص ادامه دارد اما برابر اطلاعات اولیه، این افراد که به شکل بسیار پیچیده ای عمل می کردند، قصد داشتند کوکایین را از امریکای جنوبی به تهران رسانده و از آنجا در سطح کشور توزیع کنند که با اقدام به موقع پلیس ناکام ماندند.