آرشیو یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۳۲۱۷
حادثه
۱۴

قاتل بمی از قصاص رهایی یافت

ایرنا| با گذشت خانواده مقتول، قاتل بمی از قصاص رهایی یافت.

علی سیدی، معاون دادستان کرمان با اعلام این خبر گفت: در پی یک مورد وقوع قتل در شهرستان بم، قاتل دستگیر و حکم اعدام وی نیز صادر شد. در این حادثه که در پی یک مورد تصادف رانندگی اتفاق افتاد، قاتل 31 ساله به دلیل عصبانیت آنی، ضربه ای مهلک به گردن مقتول 24 ساله زده بود. با این حال او پس از وارد کردن ضربه چاقو به شاهرگ مقتول، وی را با خودروی شخصی به بیمارستان انتقال داده و بین راه دو بار نبض مقتول را گرفته اما در مرتبه دوم متوجه شده بود که او جان باخته است. پس از این اتفاق قاتل در محل بیمارستان در حضور ماموران کلانتری به وقوع قتل اقرار کرد.

به گفته سیدی، خانواده مقتول که ساکن بم بودند به دلیل جدیت و قاطعیت خود برای قصاص قاتل فرزندشان و رهایی از سخنان دیگران به گرگان نقل مکان کرده بودند و مصرانه درخواست اعدام قاتل را داشتند. وی افزود: در یک مورد فرزند هشت ساله قاتل نامه ای را به برنامه تلویزیونی «فیتیله» ارسال و از آنها درخواست پیگیری این موضوع را کرده بود. دستاندرکاران و بازیگران این مجموعه نیز بنا به دستور رییس وقت سازمان صدا و سیما به گرگان مراجعه و درخواست گذشت کرده بودند که این خانواده رضایت نداده بودند که البته تلاش دستاندرکاران این برنامه تلویزیونی برای کمک به این کودک شایسته قدردانی است.

به گفته معاون دادستان کرمان، پس از مراجعه اعضای این خانواده به کرمان برای دریافت صورت جلسه قصاص، تلاش ها برای کسب رضایت این خانواده با دشواری های زیاد آغاز شد و با استعانت از فرمایشات ائمه اطهار (ع) موفق به جلب رضایت این خانواده شدیم.