آرشیو یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۳۲۱۷
حادثه
۱۴

دستگیری جیب بر حرفه ای BRT های تهران متهم را شناسایی کنید

اعتماد| مجرمی سابقه دار که در اتوبوس های خطوط بی آر تی اقدام به جیب بری می کرد، توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شد.

به دنبال وقوع سرقت های مشابه به شیوه جیب بری در ایستگاه اتوبوس های BRT در محدوده خیابان انقلاب، عوامل تجسس ویژه کلانتری 107 فلسطین با اجرای طرح کنترل نامحسوس ایستگاه های BRT موفق به شناسایی و دستگیری فردی حین ارتکاب سرقت به شیوه جیب بری شدند.

پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جیب بری و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه شش تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شناسایی متهم سابقه دار

در شرایطی که متهم در زمان دستگیری خود را به نام علی رضایی معرفی کرده بود، پس از انتقال به پایگاه سوم آگاهی به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار به نام علیرضا. س (متولد 1360) مورد شناسایی قرار گرفت. بررسی سوابق متهم حکایت از آن داشت که او تاکنون 14 بار به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با سرقت به ویژه جیب بری دستگیر و روانه زندان شده و نخستین سابقه دستگیری او نیز به سال 1367 باز می گردد.

شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان

با شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان که به شیوه جیب بری مورد سرقت قرار گرفته بودند، متهم توسط ده ها مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت. یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: 10 اسفند سال گذشته در چهارراه ولیعصر در حال سوار شدن به اتوبوس بودم که متهم مرا هل داد و سوار اتوبوس شد. من این شخص را در اتوبوس دیدم و حتی با او صحبت کردم اما زمانی که متوجه سرقت کیف خود حاوی یک میلیون و 400 هزار تومان وجه نقد، مدارک شناسایی و... شدم، ناگهان این شخص صحبت خود را با من نیمه تمام گذاشت و به سرعت از اتوبوس پیاده شد.

سرهنگ کارآگاه صفدر جانپرو، رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر به انتشار تصویر بدون پوشش متهم اشاره کرد و از شهروندانی که موفق به شناسایی تصویر او می شوند خواست تا برای پیگیری شکایت خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خرمشهر، میدان نیلوفر مراجعه کنند.