آرشیو یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۴۲۳۱
حوادث
۱۹

ناکامی «غول بچه»ها در قاچاق محموله کوکائین

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر از انهدام باند بزرگ قاچاق کوکائین معروف به «غول بچه» در تهران خبر داد.

سردار علی مویدی دیروز با حضور در جمع خبرنگاران، به تشریح یکی از پیچیده ترین عملیات های پلیس مبارزه با موادمخدر در سال جدید پرداخت و گفت: ما از سال گذشته روی فعالیت باندها و شبکه های قاچاق موادمخدر متمرکز شدیم و در این زمینه یکی از باندهای قاچاق موادمخدر که اقدام به قاچاق کوکائین از کشورهای آمریکای جنوبی به داخل کشور کرده بود، شناسایی شده و مسیر فعالیت های آنان تحت نظر قرار گرفت. این افراد از طریق چند کشور واسطه، خود را از آمریکای جنوبی به تهران رسانده بودند که اواخر هفته گذشته در عملیاتی در یکی از فرودگاه ها دستگیر شدند.

وی افزود: سرکرده این باند، 30 سال داشته و به «غول بچه» معروف بود. علاوه بر سرکرده، دو نفر دیگر از اعضای باند که تابعیت ایرانی داشتند، دستگیر شده و در بازرسی از آنان سه کیلوگرم کوکائین کشف شد. برخی از اعضای این باند در خارج از کشور شناسایی شدند که این موضوع را به پلیس آن کشورها اطلاع داده ایم. از این افراد چند دستگاه خودروی لوکس گرانقیمت کشف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی ادامه داد: تحقیقات بیشتر در این خصوص ادامه دارد اما براساس اطلاعات اولیه، این افراد که به شکل بسیار پیچیده ای عمل می کردند، قصد داشتند کوکائین را از آمریکای جنوبی به تهران رسانده و از آنجا در سطح کشور توزیع کنند که با اقدام بموقع پلیس ناکام ماندند.

مویدی در خصوص کشفیات موادمخدر در سال گذشته نیز گفت: سال گذشته در مجموع 490 تن انواع موادمخدر کشف شد که از این میان 390 تن مربوط به تریاک، 70 تن حشیش، 10 تن هروئین، هشت تن مرفین و 15 تن نیز سایر موادمخدر بود. وی درخصوص تعداد آشپزخانه های موجود در تهران نیز خاطرنشان کرد: از 250 آشپزخانه سراسر کشور، بیش از 200 آشپزخانه در تهران و حومه آن وجود داشت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر درخصوص شایعات مطرح در مورد صادرات شیشه از سوی ایران به کشورهای دیگر افزود: در حال حاضر میزان تولید شیشه در کشور، فقط به مصرف داخلی می رسد و به طور جدی، صادرات شیشه از ایران به دیگر کشورها را تکذیب می کنم.