آرشیو پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۳۵
صفحه آخر
۱۲

با پیشروی نیروهای فلسطینی، داعش از اردوگاه یرموک عقب نشینی کرد

در پی پیشروی گروه های فلسطینی، تروریست های داعش از بیشتر بخش های اردوگاه یرموک عقب نشینی کردند.

سرویس خارجی- تروریست های داعش که با همراهی جبهه النصره بخش های زیادی از اردوگاه فلسطینی یرموک در جنوب دمشق را اشغال کرده بودند با حملات پی درپی و پیشروی گروه های فلسطینی از مناطق تحت تصرف خود عقب نشینی کردند. طبق برخی گزارش ها، تروریست های النصره هنوز در این منطقه حضور دارند.

نیروهای مسلح سوری و گروه های فلسطینی از جمله «اکناف بیت المقدس» از سه روز پیش حملات سنگینی را علیه تروریست های تکفیری در اردوگاه یرموک آغاز کرده اند و داعش را مجبور به عقب نشینی کرده اند.

تروریست های داعش به سمت منطقه «حجرالاسود» در جنوب اردوگاه یرموک منتقل شده اند و درگیری هایی بین این تروریست ها و «اتحاد اسلامی سربازان شام» که بر بخشی از این منطقه حاکم هستند به وقوع پیوسته است.

تکفیری های داعش در هفته های اخیر با حملات وحشیانه به اردوگاه آوارگان فلسطینی در یرموک ده ها نفر را کشته و هزاران نفر از ساکنان این اردوگاه را آواره کرده اند.

تعداد ساکنان اردوگاه یرموک 18 هزار نفر بود که با حمله تروریست ها به این اردوگاه به 6000 نفر رسید.

سازمان ملل با یادآوری اوضاع «اسفبار» هزاران آواره به دام افتاده در درگیری های یرموک بر ضرورت اقدام فوری مجامع بین المللی برای حل مسالمت آمیز این درگیری ها و نجات آوارگان تاکید کرده است.

نیروهای دولتی سوریه در اطراف این اردوگاه مستقر شده اند و گروه های فلسطینی یک اتاق عملیات مشترک با نیروهای دولتی سوریه تشکیل داده اند.

روزنامه اشپیگل در گزارشی از وضعیت اسفناک اردوگاه یرموک نوشت، وضعیت آوارگان به حدی بغرنج است که مردم علف می خورند و غذایی برای خوردن ندارند! برخی پیش بینی کرده اند با ادامه این روند اردوگاه یرموک طی روزهای آینده آزاد شود.

سایر رویدادها

* نیروهای امنیتی سوریه پسرعموی بشار اسد رئیس جمهور این کشور را در لاذقیه دستگیر کردند.

* وزیر خارجه آلمان تاکید کرد که غرب برای حل بحران سوریه نیاز شدیدی به روسیه دارد.

* وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دولت فرانسه با سرپوش گذاشتن بر جنایت های تروریست ها در کشتار ملت سوریه شریک است.