آرشیو پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۳۵
صفحه آخر
۱۲

هشدار کارشناسان درباره وقوع فاجعه انسانی در یونان

رئیس انستیتو تحقیقات اقتصادی آلمان درباره خروج یونان از منطقه یورو و وقوع فاجعه انسانی در این کشور هشدار داد و گفت: یونان به بسته نجات سومی نیاز دارد.

به گزارش تسنیم، «مارسل فراتسشر» رئیس انستیتو تحقیقات اقتصادی آلمان غلبه بر بحران در یونان را بدون یک بسته کمکی سوم غیر واقع بینانه دانسته و گفت: یونان از اواسط سال جاری به 30 تا 40 میلیارد یورو برای سه سال آینده نیاز پیدا خواهد کرد تا برای پرداختن هزینه های جاری و بازپرداخت بدهی ها اطمینان حاصل کند.

این کارشناس برجسته اقتصادی به روزنامه «تاگس اشپیگل»گفت: یک فاجعه انسانی در این کشور عضو منطقه یورو شکل می گیرد. این بی فکرانه و نادرست است که پرداخت کمک به یونان را حالامتوقف کرده و به این ترتیب روند اصلاحات در پنج سال اخیر را بار دیگر به نابودی بکشانیم.

«فراتسشر» همچنین درباره خروج یونان از منطقه یورو هشدار داد و گفت: خروج از منطقه ارز مشترک مسائل و مشکلات نهادی یونان را تغییر نداده و برای همه کشورهای اروپایی بدترین راه حل قابل تصور است.

وی از وام دهندگان بین المللی درخواست کرد که در مذاکرات در حال انجام درباره لیست اصلاحاتی که از آتن انتظار دارند سخت باقی بمانند، اما همزمان به دولت یونان اجازه دفاع از نقطه نظرات خود را بدهند.