آرشیو پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۳۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

رئیس کل دادگستری لرستان خبر داد: بدهی 130میلیارد تومانی یک کارخانه در لرستان

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: یک کارخانه در لرستان 130 میلیارد تومان بدهکار است.

به گزارش خبرگزاری فارس در پلدختر، جعفر بدری اظهار کرد: این واحد تولیدی به قیمت 4 میلیارد تومان توسط یک سرمایه گذار واگذار شده است که مبلغ 15 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای اشتغالزایی و تولید به آن اعطا شده، ولی هیچ فعالیت تولیدی در آن صورت نگرفته است.

وی افزود: ارزش این کارخانه امروز پاسخگوی بدهی بالای بانکی آن نیست و کسی هم حاضر به خرید این واحد نیست.

بدری با اشاره به ساخت یک مجتمع گردشگری در استان و اینکه ساخت این مرکز به امان خدا رها شده است، تصریح کرد: یک مجتمع گردشگری در استان با 18 میلیارد تومان بدهی به شخصی واگذار کرده اند، اما این فرد با گذشت 13 سال این پروژه را تکمیل نکرده است.

وی با بیان اینکه پرونده این طرح توسط دادستان تشکیل و در حال پیگیری است، گفت: بعد از تکمیل پرونده و طی مراحل قانونی در کمال تعجب به ما اعلام کردند، قرار است، ادامه ساخت این طرح توسط دولت و با پول بیت المال به پیمانکار واگذار شود.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه اگر این طرح به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شده است، چرا باید از پول بیت المال برای تکمیل آن استفاده شود، افزود: تکمیل این پروژه باید از جیب سرمایه گذار تامین شود نه از جیب مردم مستضعف و محروم.

بدری با مقصر دانستن بانک ها در بالارفتن بدهی های اینچنینی، عنوان کرد: بانک ها در این زمینه مقصر هستند و دست روی دست گذاشته اند تا بدهی این واحدها بالاو بالاتر رود.

وی اضافه کرد: 13 سال قرار است یک کارخانه سیمان در پلدختر احداث شود، اما متاسفانه سرمایه گذار این طرح با گرفتن پول مردم هیچ اقدامی در این زمینه صورت نداده است.

بدری یادآور شد: در حالی این سرمایه گذار اقدام به اجرای این طرح کرده که فقط از خود 250 میلیون تومان داده و با تصرف زمین های مردم آنها را به نام سرمایه خود به بانک معرفی کرده است.