آرشیو پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۳۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

کمبود نقدینگی 6 هزار و 200 واحد صنعتی را تعطیل کرد

معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران گفت: 6 هزار و 200 واحد صنعتی کوچک در شهرک ها و نواحی صنعتی ایران به دلیل کمبود نقدینگی و دیگر مشکلات اقتصادی تعطیل شده اند.

فرشاد مقیمی در بجنورد به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با تعطیلی این واحدهای صنعتی حدود 120 هزار نفر از کارگران این واحدها نیز بیکار شده اند.

وی تعطیلی 91 درصد از واحدهای صنعتی کوچک را ناشی از کمبود نقدینگی، فقدان بازار فروش و وابستگی آنها به تامین مواد اولیه از خارج کشور عنوان کرد.

مقیمی افزود: تنها سه درصد از واحدهای صنعتی کوچک غیرفعال در شهرک ها و نواحی صنعتی ایران به دلیل فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات از فعالیت بازمانده اند.

وی تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه در شهرک ها و نواحی صنعتی ایران را افزون بر 28 هزار واحد اعلام کرد که حدود 600 هزار نفر در این واحدها به کار مشغولند.

شناسایی 200 شهرک صنعتی غیراقتصادی در کشور

رئیس سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران گفت: 200 شهرک و ناحیه صنعتی غیراقتصادی و فاقد توجیه فنی در کشور شناسایی شده است.

سیدمحمدعلی سیدابریشمی در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی بیدک بجنورد افزود: شهرک های صنعتی فاقد توجیه فنی و اقتصادی از رده فعالیت صنعتی خارج می شوند.

وی اضافه کرد: خروج این شهرک ها از کاربری صنعتی نیاز به مصوبه دولت دارد و اقدامات اولیه برای معرفی این شهرک ها به هیئت دولت انجام شده است.

به گفته ابریشمی، با خروج این شهرک ها و نواحی صنعتی از کاربری صنعتی و اقتصادی، اعتبار زیرساختی آنها برای ساماندهی سایر شهرک های فعال هزینه می شود.

وی تصریح کرد: تمام شهرک ها و نواحی صنعتی مزبور که با مصوبه دولت و یا شورای برنامه ریزی استان ها تشکیل شده، غیرفعال هستند و هیچ کار عمرانی در آنها انجام نشده است.