آرشیو پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۴۲۳۵
ورزش
۱۸

جدایی مربی دوست داشتنی از دورتموند

یورگن کلوپ خواستار جدایی از دورتموند در پایان فصل شد. سرمربی موفق آلمانی که چند سالی در دورتموند به فعالیت پرداخت و با این تیم به قهرمانی در بوندس لیگا و نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رسید، این فصل با تیمش حال و روز خوبی ندارد و بعید است بتواند سهمیه لیگ قهرمانان را برای فصل آینده کسب کند.

سرمربی چهل و هفت ساله باشگاه بوروسیادورتموند شخصا از باشگاه خواسته است قراردادش که تا پایان فصل 2018 اعتبار داشت، لغو شود.

به نوشته بیلد، توماس توخل، سرمربی سابق ماینتس، جایگزین یورگن کلوپ خواهد شد. کلوپ نیز از تیم ماینتس به دورتموند آمد و به نظر می رسد این سناریو برای توخل تکرار خواهد شد. کلوپ از سال 2008 هدایت زردپوشان شهر دورتموند را بر عهده گرفت و توانست آنها را دو سال قبل به فینال لیگ قهرمانان اروپا ببرد.

باشگاه بوروسیادورتموند نیز در کنفرانس خبری روز گذشته خود خبر درخواست کلوپ برای فسخ قرارداد را در پایان فصل تائید کرد. در بیانیه باشگاه دورتموند که در نشست خبری توسط هانس یواخیم واتسکه، مدیرعامل باشگاه قرائت شد، اینچنین آمده است: بوروسیادورتموند و یورگن کلوپ توافق کرده اند همکاری خود را که در اصل ژوئن 2018 به پایان می رسید، در پایان این فصل به اتمام رسانند.

واتسکه در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: با یورگن حرف زدیم و سپس تصمیم گرفتیم در پی همکاری خوبی که با او در سال های اخیر داشتیم، در پایان این فصل به این همکاری خاتمه دهیم.

رابطه ما بر مبنای اعتماد و دوستی بنا شده، برای همین این شرایط برای ما دشوار است. یورگن می تواند مطمئن باشد که دورتموند همواره قدردان او خواهد بود.

کلوپ هم در این مورد گفت: هیچ کس نباید از من قدردانی کند. در این قصه هر دو طرف از وجود دیگری بهره بردند. همان طور که بارها در سال های اخیر گفته ام، همیشه می خواستم باشگاه بداند من بهترین مربی برای چنین سمتی نبودم. در روزها و هفته های اخیر مطمئن شدم که من بهترین شخص نبوده ام. برای همین می خواهم با خودم صادق باشم. مطمئن هستم که این درست ترین تصمیم است. این تیم شایستگی در اختیار داشتن یک مربی 100 درصد آماده را دارد. معتقدم بوروسیادورتموند به یک تغییر نیاز دارد. مشکل اصلی این است که تا وقتی من اینجا هستم، همیشه موفقیت های قبلی را در نظر می گیریم.