آرشیو شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۳۶
صفحه آخر
۱۲

بشار اسد: کمک های ترکیه به تروریست ها نبود ادلب سقوط نمی کرد

رئیس جمهور سوریه گفت، حمایت نظامی و لجستیکی ترکیه اصلی ترین عامل تسلط تروریست ها بر شهر ادلب بود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، «بشار اسد» در مصاحبه با روزنامه سوئدی «اکسپرسن» که روز گذشته منتشر شد تاکید کرد، حمایت نظامی و لجستیکی ترکیه از تروریست های جبهه النصره و داعش اصلی ترین عامل سقوط شهر ادلب بود.وی افزود، البته حمایت مالی نیز از جانب عربستان سعودی و قطر صورت گرفت لیکن ترکیه مهمترین نقش را در حمایت از تروریست های تکفیری داشته و دارد.

بشار اسد با اشاره به نقش کشورهای متخاصم از جمله ترکیه در گسترش بحران سوریه گفت: «دی میستورا» فرستاده سازمان ملل نیز کاملامطلع است که اگر نتواند این کشورها را برای توقف حمایت از تروریست ها متقاعد کند موفق نخواهد شد.

وی تاکید کرد، سوریه بر روی گسل قرار دارد اگر شما درگیر این گسل شوید نه تنها در این منطقه بلکه در اروپا نیز با انعکاس و پژواک آن مواجه می شوید.

رئیس جمهور سوریه تصریح کرد: «خطر تروریسم در منطقه به علت حمایت برخی از کشورها از آن است و تروریسم مشکلی جهانی است که اساس آن تفکر وهابی است.»

به گفته بشار اسد «مشکل ما با آمریکا و برخی مسئولان غربی این است که آنها فکر می کنند می توانند از تروریسم به عنوان اهرم فشار استفاده کنند.»

وی درباره تضعیف ارتش سوریه نیز اظهار داشت: «وقوع جنگ هر ارتشی را هر اندازه که قدرتمند باشد تضعیف می کند و این مسئله یک امر طبیعی است.»

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: «همکاری با حزب الله برای ما بسیار مهم است چرا که حزب الله می داند تروریسم در سوریه به معنای تروریسم در لبنان است. و هرج و مرج در اینجا به معنی هرج و مرج در آنجا است.

شهر «ادلب» 8 فروردین و پس از ورود شمار زیادی تروریست از مرز ترکیه به سوریه، به دست تکفیری ها افتاد.