آرشیو شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۳۴۶۰
بازار دیجیتال
۲۵

روی خط

آغاز به کار تدکس کیش 2015

دنیای اقتصاد: رویداد تدکس کیش با شعار «الهام، ارتباط، نوآوری» روز گذشته در سالن همایش های خلیج فارس آغاز به کار کرد.

رویداد تدکس کیش یک رویداد غیرانتفاعی و شامل چند سخنرانی از اشخاصی است که ایده های خلاقانه و الهام بخش دارند. سخنرانان تدکس کیش را افرادی با ملیت های مختلف تشکیل می دهند ضمن اینکه تمامی سخنرانی ها به زبان انگلیسی ارائه می شود. صبح دیروز و پیش از آغاز سخنرانی های رسمی تدکس، میزگرد دانشگاه و کارآفرینی با حضور روسای چندین دانشگاه ایران برگزار شد. امروز و در روز پایانی تدکس کیش نیز این رویداد با سخنرانی ها ادامه خواهد یافت. همچنین در حاشیه این رویداد نیز برخی استارت آپ ها در یک فضای عمومی به معرفی خود به شرکت کنندگان می پردازند.

تدوین مدل جدید تنظیم مقررات در فضای مجازی

خبرگزاری مهر: معاون مرکز ملی فضای مجازی از تدوین مدل جدید تنظیم مقررات و مقررات گذاری برای خدمات حوزه فضای مجازی با توجه به رشد و توسعه بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

سعید مهدیون با بیان اینکه در حال حاضر فضای مجازی صرفا ارتباطات نیست و ترکیبی از بخش های فناوری اطلاعات، کاربردها و خدمات جدید را شامل می شود، گفت: به همین دلیل، مدل های تنظیم مقررات در فضای مجازی، بازنگری خواهد شد. وی با تاکید براینکه تنظیم مقررات ارتباطات به تنهایی در این فضا، کفایت نمی کند، ادامه داد: سایر حوزه ها نیز نیاز به تنظیم مقررات دارند و اگر هریک از این حوزه ها به صورت مستقل نسبت به مقررات گذاری و تنظیم بازار در حوزه خود اقدام کنند، اشتراک فعالیت های آنها با مشکل مواجه می شود. معاون مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به لزوم همگرایی سرویس ها و خدمات مبتنی بر فضای مجازی و تدوین مدل مقررات گذاری برای آنها افزود: این مدل جدید در مرکز ملی فضای مجازی تدوین خواهد شد تا بین سرویس های فضای مجازی، همگرایی ایجاد شود.