آرشیو شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۳۴۶۰
بازار موبایل
۲۷
قیمت روز موبایل

رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و ارتباطی:90 درصد شکایات مربوط به گوشی های قاچاق است

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی گفت: درصد کمی از شاکیان از حقوق خود آگاهی دارند و اقدام به طرح شکایت می کنند که 90 درصد شکایات مربوط به گوشی هایی است که از مبادی غیرقانونی وارد شده اند.

غلامحسین کریمی افزود: با وجود افزایش حجم فروش در بازار دستگاه های مخابراتی و ارتباطی، میزان شکایات مشتری ها از این بازار در سال 93 نسبت به سال 92 حدود 10 تا 15 درصد کاهش پیدا کرده است. رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و ارتباطی با مقایسه آمار شکایت ها در فروردین امسال با مدت مشابه سال قبل، گفت: در فروردین ماه سال 93 میزان شکایت نسبت به امسال بسیار بیشتر بود. تعداد محدودی واحد در چند پاساژ خاص اقدام به گران فروشی و تخلف می کردند که در مدت یکسال گذشته با پیگیری های مداوم اتحادیه و کمک تعزیرات تخلف این واحدها برطرف شد.

وی تصریح کرد: تعرفه 6 درصدی واردات به علاوه ارزش افزوده 9 درصدی و سایر هزینه ها که در مجموع تعرفه 16 درصدی را برای گوشی موبایل رقم می زند در مقابل هزینه 5 تا 6 درصدی قاچاق توانی برای کالای قانونی برای رقابت باقی نمی گذارد. کریمی اضافه کرد: این در حالی است که درصد کمی از شاکیان و مال باختگان در بازار از حق و حقوق خود آگاهی دارند و اقدام به طرح شکایت می کنند و حدود 70 درصد شکایات نیز از طریق شماره 124 وزارت صنعت برای پیگیری به اتحادیه ارجاع می شود. رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و ارتباطی پیشنهاد کرد: برای رفع این مشکل بهتر است تعرفه واردات به 4 درصد تقلیل یابد و 9 درصد ارزش افزوده نیز از مصرف نهایی در فاکتور اخذ شود.