آرشیو شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۳۴۶۰
فرهنگ و هنر
۳۲
حراج های هنری

بازی کلیدی ایران در حراج هنری بونامز لندن

حراج آثار هنری مدرن و معاصر خاورمیانه بونامز، بعداز ظهر دو شنبه بیستم آوریل (31 فروردین ماه) در لندن با ارائه آثاری از هنرمندان ایران، مصر، عراق، سوریه، لبنان، تونس، فلسطین، عربستان سعودی، اردن، لیبی و مراکش برگزار خواهد شد.

از میان هفتادوهفت اثری که در حراجی «بونامز» ارائه خواهد شد، بیست و چهار اثر از هنرمندان ایرانی به این رخداد بین المللی راه یافته است.

این حراجی ساعت سه بعدازظهر به وقت محلی در خیابان نیوباند، شماره 101، حراج خانه بونامز برپا می شود و چنان که از کاتالوگ این رویداد که نقاشی فریده لاشایی روی جلد آن نقش بسته برمی آید، علاوه بر 24 اثر از هنرمندان ایران، 32 اثر ازمصر، 6 اثر از لبنان، 5 اثر از سوریه،

2 اثر از فلسطین و یک اثر از هر یک از کشورهای تونس، عربستان، اردن، مراکش و لیبی در قالب های نقاشی، نقاشی خط، مجسمه و عکس به روی میز حراج می رود. حراج آثار هنری خاورمیانه بونامز در دوره گذشته با ارائه آثاری از هنرمندان کشورهای، ایران، مصر، عراق، سوریه، لبنان، سودان، الجزایر، ترکیه، مراکش، هند و پاکستان برگزار شد که در این میان ایران با حضور 42 اثر از 34 هنرمند از دیگر کشورها حضور پررنگ تری داشت. در آن دوره از حراج اثر سهراب سپهری با قیمت 146 هزار و پانصد پوند، رکورد فروش را از آن خود کرده بود.