آرشیو شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۲۲۷۸
تجسمی
۱۱

امیرخانی گزیده اشعار بیدل را تحریر کرد

غلامحسین امیرخانی نگارش اشعار بیدل دهلوی را به پایان رساند. این خوشنویس شناخته شده، از تحریر گزیده اشعار بیدل دهلوی، شاعر نامدار مکتب هندی، خبر داد.

به گفته امیرخانی، اشعار این کتاب توسط عبدالرحیم سعیدی، بیدل شناس نامی، گزیده شده و تذهیب و تشعیر آن را گروهی از هنرمندان برعهده داشته اند. این کتاب در مراحل پایانی آماده سازی قرار دارد و به زودی زیر چاپ خواهد رفت.

رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران همچنین از دغدغه اش برای نگارش کتاب جامع آموزش خوشنویسی خبر داد و گفت: «سال هاست به ضرورت انتشار کتابی جامع در آموزش خوشنویسی فکر می کنم و تصمیم دارم امسال نگارش آن را آغاز کنم».او افزود: «مخاطبان هدف این کتاب بیشتر جوانان علاقه مند به فراگرفتن خوشنویسی در شهرستان های کشور هستند که شاید به آسانی به استادان و منابع آموزشی در این حوزه دسترسی نداشته باشند».

این هنرمند پیشکسوت درباره امکان پذیربودن آموزش های هنری از طریق منابع مکتوب نیز گفت: «درست است که بسیاری از ظرافت های هنری را شاید نتوان از طریق کتاب به هنرجویان انتقال داد و لازم است آنها را حتما در محضر استادان و اصطلاحا به شکل زانوبه زانو آموخت، اما آموزش بسیاری از موارد هم از طریق کتاب ها امکان پذیر است و می تواند مورد استفاده هنرجویان واقع شود».