آرشیو شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۴۲۳۶
ایران
۱۵

50 هزار هکتار از اراضی گیلان نوسازی و تجهیز می شود

وزیر جهاد کشاورزی در جریان بازدید از چند طرح کشاورزی در آستانه اشرفیه گفت: توسعه بخش کشاورزی در این استان از برنامه های اولویت دار این وزارتخانه است.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران، محمود حجتی در جریان پانزدهمین سفر رئیس جمهور و دولت به گیلان در جمع خبرنگاران این شهرستان از اجرای طرح تجهیز و نوسازی 50 هزار هکتار از اراضی این استان خبر داد.وی با بیان این که هرساله ده هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان تحت پوشش اجرای این طرح قرار می گیرد، افزود: اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی در این استان موجب صرفه جویی آب زراعی و بهبود مدیریت در ارقام برنج می شود.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به توسعه زیتون در استان نیز گفت: با توجه به این که زیتون یکی از محصولات مهم کشاورزی این استان به شمار می رود، اقدامات خوبی در زمینه توسعه این بخش در حال انجام است.

حجتی یادآور شد: به این منظور با توجه به کارهای تحقیقاتی از سوی بخش خصوصی ارقام جدیدی از این محصول تکثیر و برای بهره برداری در اختیار زیتون کاران قرار می گیرد.هم اکنون 14 هزار باغدار زیتون در 6000 هکتار باغ بارده زیتون شهرستان رودبار در جنوب گیلان فعالیت می کنند.

حجتی در ادامه با اشاره به مشکلات چایکاران نیز گفت: امسال با توجه به اعتباراتی که در بخش چای منظور شده در زمینه بهزراعی چای و حمایت از چایکاران گام های موثری برداشته شده است.وی با اشاره به فعالیت صندوق توسعه چای کشور نیز گفت: این صندوق با اعتبار اولیه 110 میلیارد ریال فعالیت دارد که از این میزان 51 درصد آن مربوط به بخش خصوصی و چایکاران و بقیه نیز به دولت تعلق دارد.

وی یادآور شد: هم اکنون نیز در بیش از 3.5 هکتار از باغ های چای کشور عملیات کف بر و کمربر انجام شده است.

استان گیلان 434 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 120 هزار هکتار اراضی باغی دارد.