آرشیو یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۲۲۷۹
سیاست
۷

منهای پایتخت

محکومیت حمله عربستان به یمن توسط علمای اهل سنت جنوب

ایرنا: شورای عالی مدارس و تشکل مرکزی ائمه جمعه اهل سنت و جماعت جنوب ایران، در بیانیه ای حمله هوایی عربستان سعودی به کشور یمن را محکوم کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «جهان اسلام دستخوش آشوب و تلاطم ناشی از هجوم مستقیم و غیرمستقیم استکبار جهانی است؛ امری که امنیت و آرامش خاورمیانه را برهم زده است.» این بیانیه افزوده است: «ائمه جمعه و جماعات، علما، مدرسین و طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت و جماعت جنوب کشور (هرمزگان، فارس، بوشهر) ضمن ابراز انزجار از اوضاع پیش آمده در یمن و محکوم کردن وضعیت موجود، خواهان پایان دادن به حمله نظامی عربستان بوده و اطراف منازعه را به مصالحه فرا می خوانند».

افزایش پرونده های قضائی در کهگیلویه وبویراحمد

تسنیم: رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد از افزایش 6 درصدی پرونده ها در سال گذشته نسبت به سال 92 خبر داد و گفت: در زمینه رسیدگی نیز رتبه سوم کشور را در رابطه با حجم کم پرونده ها در دادسراهای عمومی و انقلاب استان داریم. علی جمادی با بیان اینکه 11 حوزه قضائی فعال در این استان وجود دارد، گفت: در این استان اداره کل بازرسی نوپاست و به صورت مستقل چند سالی بیشتر نیست که به فعالیت مشغول است و در همین مدت، کارهای خوبی در این اداره کل صورت گرفته است. جمادی با بیان اینکه دادگستری استان مشکلات زیادی در بودجه های جاری دارد، از استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این زمینه مساعدت خواست.

مشارکت 750 روحانی در برنامه های فرهنگی مذهبی وزارت نفت

فارس: محمد مجیدی، مشاور وزیر نفت و دبیر ستاد اقامه نماز وزارت نفت، با اشاره به وحدت و همدلی در عسلویه و منطقه ویژه پارس گفت: در طول سال 750روحانی با وزارت نفت در برپایی نمازهای جماعت و سایر برنامه های فرهنگی و مذهبی همکاری دارند که این اتفاق، با مشارکت و همراهی حوزه علمیه صورت می گیرد و بدون تردید می تواند نتایج درخشانی به همراه داشته باشد.