آرشیو یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۲۲۷۹
روزنامه فردا
۲۰
پوری پدیا PouriPedia

پیاده روهای ایران جزء مناطق جنگی اعلام شد

پوریا عالمی

دیروز درباره موتورسوارها نوشتیم که مامورها هوایشان را ندارند. مردم شاکی شدند که شاید مامورها هوای موتورسوارها را ندارند اما موتورسوارها هم حواسشان به ما نیست. حالاما چون یک حالتی هستیم که نمی خواهیم حال کسی بد باشد، مجبوریم امروز حال موتورسوارها را بگیریم که یک حالی به مردم داده باشیم.

منطقه جنگی: در سازمان ملل، بوسنی و هرزگوین، مصر، افغانستان و پیاده روهای ایران جزء مناطق جنگی محسوب می شوند. لازم به ذکر است در هرزگوین، مصر و افغانستان هنوز مین ضدنفر زیر خاک مدفون است. اما در پیاده روهای ایران به خصوص تهران، موتورسواران به عنوان مین ضدنفر متحرک در سطح پیاده رو مشغول به فعالیت مینی خود هستند.

امن ترین نقطه: در ایران امن ترین جا برای عابر پیاده وسط بزرگراه است. چون ماشین ها که دارند در لاین کندرو سبقت می گیرند، موتورسوارها که در لاین تندرو هستند، روی پل عابرپیاده هم که دست فروش ها نشسته اند. برای همین امن ترین جا وسط بزرگراه به خصوص لاین های سبقت است چون هیچ ماشین و موتوری از آنجا رد نمی شود و امن امن است.

سریع ترین راه ارتباطی: پست در ایران اگر بخواهد برسد یک هفته طول می کشد، اگر برسد البته، موبایل که آنتن نمی دهد، آدم هم که خودش دست به کار شود و پیاده بخواهد برود چیزی را به مقصد برساند، شش روز در ترافیک می ماند. سریع ترین چیزی که یک ربعه از هرجا به هرجا می رسد، موتورسوار است که جای تقدیر و تشکر و جایزه نوبل فیزیک به دلیل شکستن سرعت نور و صدا دارد.

دیالوگ: آقا شما با تریلی 18 چرخ وسط جاده تصادف کردی یا سیاره ای، چیزی برخورد کرده با زمین که این طوری باندپیچی شدی و بستری شدی بیمارستان؟

- هیچی داداش، وسط پیاده رو موتور زده بهم.

دیالوگ 2:آقا مامور این موتوریه زد بهم فرار کرد. برو بگیرش.

- برو آقا. ما خودمان با موتوری رودررو شویم، زنگ می زنیم لاک پشت های نینجا بیایند.

نتیجه: لابد دیروز مردم گفتند چرا به موتورسوارها حال دادی، امروز به مردم حال دادیم، فردا نوبت مامورهای راهنمایی ورانندگی است لابد که توپ را از جلو پایشان برداریم و بیندازیم یک جای دیگر.