آرشیو یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۵۹۰۸
زندگی
۱۴

گروه زندگی: 88757758

تازه ها

رابطه افسردگی و شبکه های اجتماعی

پژوهشگران امریکایی در تحقیقات خود دریافته اند، استفاده بیش از اندازه از شبکه های اجتماعی بدون در نظر گرفتن وقت و زمان موجب افسردگی می شود.

تحقیقات صورت گرفته توسط پژوهشگران دانشگاه هوستون نشان می دهد چگونه نسبت و مقدار زمان صرف شده در شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک بر سلامت روان افراد تاثیر می گذارد. گاهی افراد در این شبکه ها زندگی خود را با دیگران مقایسه می کنند و این مقایسه با احساس افسردگی در ارتباط است.به گفته «مای لی استیرز» سرپرست تیم تحقیقاتی، نتایج این بررسی حاکی از آن است که شبکه های اجتماعی به تنهایی منجر به بروز افسردگی نمی شوند، بلکه احساس افسردگی در اثر استفاده بیش از اندازه از این شبکه ها ایجاد می شود.

تاثیر هورمون مردانه براختلالات خلق و خو

تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران استرالیایی نشان می‎دهد، بین میزان هورمون مردانه تستسترون و بروز اختلالات خلق و خو در مردان ارتباط وجود دارد.

محققان استرالیایی با بررسی 3987 مرد 71 تا 89 سال دریافتند شیوع افسردگی در مردان سالمندی که کمترین میزان تستسترون را دارند، سه برابر بیش از مردانی است که بیشترین میزان هورمون تستسترون را در خون خود دارند.نتایج این پژوهش نشان داد در درمان مردان سالمند مبتلابه افسردگی باید سطح تستسترون خون مورد بررسی قرار گیرد.متخصصان معتقدند نتایج این تحقیق به درمان افسردگی مردان کمک قابل ملاحظه‎ای می‎کند، البته این یافته‎ به معنای مجوز مصرف خودسرانه مکمل‎های تستسترون نیست.

رهایی از چوبه دار

با تلاش های معتمدان و مسئولان زندان زابل و رضایت شکات یک زندانی که به جرم قتل عمد در زندان به سر می برد از اجرای حکم اعدام نجات یافت.غلامرضا مهویدی رئیس اداره زندان زابل اظهار کرد: قصاص از حقوق اولیای دم است اما با این وجود واحد مددکاری اداره زندان از لحظه صدور حکم قطعی تمام تلاش خود را برای جلب رضایت شکات انجام می دهد تا زمینه بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه را فراهم آورد.رئیس اداره زندان زابل ادامه داد: مددجو مدت هشت سال در زندان به سر می برد که با تلاش های انجام شده رضایت شکات جلب و وی از زندان آزاد شد.