آرشیو یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۵۹۰۸
زندگی
۱۴
سبک زندگی

20 دقیقه عملیات نجات یک زندگی

مدیر مرکز مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین از نجات جان دو بیمار و مصدوم در مناطق صعب العبور استان قزوین با استفاده از بالگرد امداد خبر داد.

علی فخار سلیمانی، اظهار کرد: در پی گزارش ایست قلبی مرد 55 ساله ای در منطقه معلم کلایه واقع در الموت شرقی، امداد هوایی اعزام شد و این مرد از مرگ نجات یافت.

وی افزود: در این اتفاق، ابتدا تکنیسین های پایگاه اورژانس معلم کلایه، با آمبولانس، اعزام شدند و پس از انجام اقدامات درمانی لازم، بیمار را به مرکز بهداشتی – درمانی این شهر منتقل کردند که بنا به تشخیص پزشک مرکز و وخامت حال بیمار درخواست امداد هوایی شد.سلیمانی تصریح کرد: در ادامه، بالگرد در ورودی شهر به زمین نشست و بیمار تحت مراقبت تیم پزشکی، به مرکز آموزشی – درمانی ولایت، در شهر قزوین منتقل شد.مدیر مرکز مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص حال بیمار اضافه کرد: در حال حاضر حال عمومی بیمار خوب و در این مرکز، تحت مراقبت های تخصصی و فوق تخصصی است.

وی با اشاره به اینکه مورد دوم، امداد رسانی به مردی 40 ساله در منطقه حصار ولی عصر (عج) آبگرم، واقع در شهرستان آوج بود، خاطرنشان کرد: وی راکب موتورسیکلتی بود که در تصادف با خودروی سواری، مصدوم شده بود.

سلیمانی ادامه داد: شکستگی های متعدد و خونریزی فعال در اندام تحتانی این مصدوم باعث شد تا درخواست بالگرد شود.مدیر مرکز مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان اظهار کرد: بالگرد امداد در کمتر از 20 دقیقه در آبگرم به زمین نشست و پس از ثابت شدن شکستگی ها و کنترل خونریزی، مصدوم به مرکز آموزشی – درمانی شهید رجایی، در شهر قزوین منتقل شد.