آرشیو دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۴۲۳۸
جامعه
۱۷
حق با شماست

همسان سازی حقوق بازنشسته ها را جدی نمی گیرند

بلاتکلیفی معلم ها / هم اکنون معلمان زیادی به دلیل ابهام در وضع استخدامشان، امنیت شغلی ندارند. فتحی از کرج گفته از مسئولان آموزش و پرورش می خواهیم تکلیف استخدام نیروهایی که در مدارس غیرانتفاعی تدریس می کنند، روشن شود.

تعطیلی غیرضروری / خیلی از مراکز تولیدی و خدماتی – بخصوص در بخش دولتی در روزهای پنجشنبه، تعطیل یا نیمه تعطیل است. برهمین اساس زمانیان از شاهین شهر پیشنهاد داده که خوب است برای رونق اقتصادی بیشتر، تعطیلی روزهای پنجشنبه را حذف کنند تا به اقتصاد کشور کمک شایانی شود.

«جمعه ایرانی» کجاست؟ / محمود درجاتی از اراک هم پرسیده که چرا بیش از یک ماه است برنامه جمعه ایرانی در روزهای جمعه از رادیو ایران پخش نمی شود؟

حداقل حقوق / یک شهروند هم گفته چرا مسئولان در مورد حداقل حقوق بازنشستگان کشوری، چاره ای نمی اندیشند؟

باز هم تورم / یک شهروند از تهران هم گلایه کرده چرا دولت در زمینه کنترل گرانی ها کوتاهی کرده و برای کنترل آن اقدامی عاجل انجام نمی دهند؟

گرانی خودرو / جمعی از شهروندان گفته اند ای کاش کارخانه های تولیدکننده خودرو به جای گران کردن محصولات به فکر ارتقای امنیت و کیفیت خودروهای خود باشند.

حقوق های ناهمسان / همسان سازی حقوق بازنشستگان از جمله وعده های زمین مانده دولت هاست. بیگی از شهر ری هم گفته که سال 81 از نساجی شهرری بازنشسته شده ام و از آن سال تا امروز و با وجود وعده های مکرر مسئولان هنوز حقوق بازنشستگان همسان سازی نشده است.

ایتام و مشکل معافیت / یکی از شهروندان ساکن ارومیه در تماس با روزنامه از این گله کرده که ستادکل نیروهای مسلح برای ایتام شرایط معافیت مناسبی درنظر نگرفته است. این شهروند گفته با این که پدر و مادرم فوت کرده و خواهر و برادری نیز ندارم، باید به سربازی بروم. این درحالی است که دست کم مسئولان با معاف کردن افرادی مانند من می توانند عقب ماندگی مان را از زندگی، اندکی جبران کنند.