آرشیو دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۴۲۳۸
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

درخشش «آوازهای سرزمین من» و «زاویه هفتم» در مسکو

فیلم «آوازهای سرزمین من» ساخته عباس رافعی و سریال «زاویه هفتم» به کارگردانی محمود معظمی چند جایزه از جشنواره دیتکتیو فست مسکو را از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت استان ها، در مراسم اختتامیه این جشنواره جایزه بهترین فیلم در بخش سینمایی به امیرحسین شریفی، تهیه کننده آوازهای سرزمین من برای مضمون و محتوای ارزشی بودن این فیلم اهدا شد. همچنین دیپلم افتخار نوآوری، همبستگی و افراط گری مذهبی به عباس رافعی کارگردان این فیلم اعطا شد.

آوازهای سرزمین من که به سفارش مرکز بین الملل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است داستان جوان مسلمانی به نام ناصر را روایت می کند که دل در گرو عشق دختری مسیحی به نام سارا دارد. اما با حمله داعش به جنوب لبنان و اتفاقاتی که پس از جنایات این گروه در این منطقه می افتد مسیر این پیوند دشوار می شود. این فیلم همچنین به نقش مخرب گروهک داعش و تکفیری ها در خاورمیانه می پردازد و مقاومت مردم منطقه را در مقابل آنها به تصویر می کشد.

ادی رعد، جمال حمدان، امال افیش، مری الیزابت دبس، اشرف غیبور، علی طحان، علی شیبی، حامد ابراهیمی و پل سلیمان بازیگران اصلی این فیلم هستند. این فیلم که به زبان عربی تهیه شده به صورت دوبله در ایران اکران عمومی خواهد شد.

جشنواره دیتکتیو فست مسکو همچنین در بخش سریال های معمایی جایزه بهترین اثر معمایی خود را به «زاویه هفتم» اهدا کرد و سارا صوفیانی هم جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل جشنواره را از آن خود کرد.

زاویه هفتم یک سریال پلسی درباره یک سرقت مسلحانه است که به سفارش صدا و سیمای مرکز اصفهان ساخته شده است. رویا نونهالی، حمیدرضا پگاه، کامران تفتی، بهرام ابراهیمیان، میرطاهر مظلومی، سارا نازپرور، نیما صفایی، مهدی میامی، علیرضا مهران، معین الدین عشاقی و بهزاد داوری در این سریال بازی می کنند.اختتامیه جشنواره دیتکتیو فست مسکو روز شنبه در کاخ جشنواره دومکینوی این شهر برگزار شد.