آرشیو دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۴۲۳۸
صفحه آخر
۲۰
خبر

رتبه ایران در علم و توسعه انسانی؛ بالاتر از متوسط جهانی

رئیس سازمان مدیریت صنعتی گفت: رتبه کشور ما در سال 2014 در چهار شاخص علم، توسعه انسانی، محیط زیست و رقابت پذیری بالاتر از متوسط جهانی قرار دارد.

به گزارش شاتا، مجتبی رجب بیگی در نشست خبری دیروز خود افزود: در عین حال ما در شاخص مطلوب کسب و کار، اقتصاد دانش، آمادگی شبکه ای، رونق اقتصادی، نوآوری و آزادی اقتصادی پایین تر از متوسط جهانی قرار داریم که با توجه به منابع سرشار و توانمندسازی منابع انسانی و توسعه ظرفیت مدیریتی، بهبود آن قابل تحقق است.

به گفته وی، ما در وضع علم از بین 238 کشور رتبه 23، در توسعه انسانی از بین 187 کشور رتبه 75، در عملکرد زیست محیطی از بین 178 کشور رتبه 83 و در رقابت پذیری از میان 144 کشور رتبه 83 را دارا هستیم. رجب بیگی با تشریح برنامه های پیش روی سازمان مدیریت صنعتی در سال 94 اضافه کرد: این سازمان در دو حوزه توسعه بخش خصوصی و افزایش بهره وری تلاش می کند جایگاه ایران را ارتقا دهد، به این منظور امسال 250 میلیارد ریال برای توسعه ظرفیت مدیریت کشور اختصاص یافت. وی توسعه توان صادراتی بنگاه های اقتصادی کشور را جهتگیری اصلی سازمان متبوع خود در سال 94 برشمرد و اظهار کرد: فعالیت های سازمان امسال در پنج حوزه آموزش، تحقیق و مشاوره، دانش، توسعه نمایندگی ها و اعتبارسنجی شکل می گیرد.

به گفته وی، برگزاری دوره های DBA (دکترای مدیریت بازرگانی) با همکاری دانشگاه های فرانسوی، برگزاری مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی MBA و برگزاری دوره برای حدود هزار دانشجو و 60 دوره آموزش عالی برای سال 94 پیش بینی شده است. رجب بیگی افزود: امسال انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه های سوئد، انگلستان و کانادا را در برنامه های توسعه ای داریم و برگزاری دوره های جدید مدیریت بازرگانی، سلامت، عمران و ساختمان، ورزشی، فرهنگی و هنری، فناوری، لجستیک و زنجیره تامین و صنعت خودرو داریم. این مقام مسئول با اشاره به طرح عارضه یابی سریع صنعت موسوم به سام گفت: بر اساس این طرح و با اعتباری که وزارت صنعت، معدن و تجارت از محل یارانه برای بنگاه های کوچک و متوسط به سازمان می دهد عارضه یابی صورت می گیرد.