آرشیو سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۲۸۱
ورزش
۱۸

دومین قهرمانی در موناکو: رکوردی دیگر برای جوکوویچ

محمد مافی

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، روز یکشنبه با شکست توماس بردیچ در مسابقه پایانی رقابت های تنیس مسترز مونت کارلو، دومین قهرمانی اش در موناکو را جشن گرفت. جوکوویچ که نوار پیروزی های پی در پی اش در این فصل را به 17 رساند، حالاتنها تنیس باز در تاریخ تنیس است که هر سه مسترز نخست فصل تنیس را فتح می کند. او پیش تر در ایندین ولز و میامی به قهرمانی رسیده بود.

38 ضربه خطای تنیس باز اهل بلگراد در مسابقه فینال که از عملکرد نه چندان خوب او در روز پایانی این رقابت ها حکایت دارد، در نهایت سبب نشد که این قهرمان 27 ساله میدان را به حریف قدرتمند اهل جمهوری چک اش واگذار کند.

جوکوویچ که در 21 دیدار قبلی اش با توماس بردیچ تنها دو بار تن به شکست داده بود، در نهایت در یک بازی پرافت واخیز موفق شد سید ششم مسابقات را با حساب 7بر6، 4بر6، 6بر3 از پیش رو بردارد و اولین عنوان مهم فصل خاک تنیس را به دست آورد. هرچند که خود او بعد از بازی، در جمع خبرنگاران این پیروزی را «زشت» توصیف کرد: «در پایان این مهم است که من اینجا با جام این مسابقات که برایم از اهمیت زیادی برخوردار است، نشسته ام، بعضی وقت ها مجبور هستی زشت بازی کنی و ببری.»

نواک جوکوویچ که در مرحله نیمه پایانی، رافائل نادال، متخصص زمین های خاکی را در یک مسابقه نه چندان دشوار شکست داد، حالابیش از هر زمانی رویای قهرمانی در رولان گروس؛ گرنداسلمی که بر روی خاک رس بازی می شود را در سر می پروراند. جایی که رافائل نادال، قهرمان بلامنازع آن با 9 عنوان قهرمانی، تابه حال نگذاشته دستان جوکوویچ به جام نقره ای اش برسد.

قهرمانی در مونت کارلو، همچنین بیست و سومین عنوان مسترز را برای نوله به ارمغان آورد تا او به همراه راجر فدرر، تنها با چهار عنوان کمتر از رافائل نادال (27 قهرمانی) در رتبه دوم پرافتخارترین تنیس بازان این دسته از رقابت های تنیس قرار بگیرد. مسابقات موسوم به مسترز، بعد از چهار گرنداسلم سال، از مهم ترین رقابت های تور جهانی تنیس است.

اضافه می شود که در فاصله پنج هفته مانده به برگزاری دومین گرنداسلم سال در پاریس، دو تورنمنت مسترز دیگر در شهرهای مادرید و رم برگزار خواهد شد.