آرشیو سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۱۰
رویداد
۲

ادامه پس لرزه دستور تحویل «اس- 300» به ایران

نتانیاهو بازهم به پوتین تلفن زد

رئیس جمهوری روسیه در دومین تماس تلفنی «بنیامین نتانیاهو» بار دیگر تاکید کرد که سامانه موشکی اس- 300 تهاجمی نبوده و تنها کارکرد دفاعی برای ایران دارد.

به گزارش «مهر»، به نقل از «ملیت»، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه نگرانی خود را از تحویل سامانه اس-300 به ایران اعلام کرده و خواستار تجدید نظر مسکو در این خصوص شده است.

رادیو اسرائیل با انتشار خبر دومین تماس تلفنی این مقام صهیونیستی با مسکو طی یک هفته اخیر از اختلاف نظر رئیس جمهوری روسیه با نتانیاهو خبر داد. بر این اساس پوتین بار دیگر تاکید کرده که تحویل این سامانه به ایران هیچ تهدیدی برای رژیم صهیونیستی ندارد.

به گفته وی سامانه مذکور برای اقدام های دفاع و نه تهاجمی طراحی شده است. رژیم صهیونیستی از جمله منتقدان اصلی تصمیم مسکو برای تحویل سامانه اس-300 به ایران است. نتانیاهو در نشست اخیر کابینه نیز با تکرار ادعاهای پیشین خود اقدام روسیه را بسیار خطرناک توصیف کرد.

وی در ادامه تلاش خود برای ایران هراسی مدعی شد: این اقدام روسیه در زمانی اتفاق می افتد که ایران در حال افزایش تهاجمات خود در منطقه و در اطراف مرزهای اسرائیل است.

اختلاف نظر رئیس جمهوری روسیه با نخست وزیر اسرائیل در موضوع سامانه اس-300 موجب ناخرسندی وی از مسکو شده است به طوری که گفته می شود نتانیاهو به همین دلیل قصد ندارد در مراسم گرامیداشت پیروزی روس ها بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم شرکت کند.

نتانیاهو: موشک های ایران هر سال بزرگ تر می شوند

نخست وزیر اسرائیل همچنین در نشست هفتگی کابینه به رژه اخیر نیروهای مسلح ایران واکنش نشان داد. نتانیاهو در جلسه هفتگی کابینه این رژیم با ابراز نگرانی از دستاوردهای نظامی ایران و رژه روز ارتش اعلام کرد: هر سال موشک های ایران بزرگ تر و قدرتمندتر می شوند. وی مدعی شد: ما اخیرا شاهد برگزاری رژه نظامی در تهران بودیم و ایران در آن رژیم تسلیحات خود را به جهانیان نشان داد. هر سال دقت، قدرت و مرگباری این موشک ها افزایش پیدا می کند اما یک چیز تغییر نمی کند و آن نوشته مرگ بر اسرائیل روی این موشک هاست.