آرشیو سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۳۹
اخبار کشور
۱۰

وزیر خارجه استرالیا: توافق امنیتی کانبرا-تهران به سود استرالیا است

وزیر خارجه استرالیا توافق امنیتی کشورش با ایران را که به تازگی در تهران میان دو کشور صورت داد، به سود استرالیا می داند.

«جولی بیشاپ» وزیر خارجه استرالیا که به تازگی به تهران سفر کرده بود در گفت وگو با شبکه خبری ای بی سی درباره توافق امنیتی میان دو کشور گفت این توافق به سود استرالیا است.

وزیر خارجه استرالیا که اخیرا برای گفت وگوهایی پیرامون تروریسم جهانی در سفر خاورمیانه و اروپا و در حال حاضر در پاریس به سر می برد، توافق غیررسمی امنیتی ایران و استرالیا را به سود کشورش دانست.

ای بی سی در سوالی به توافق اخیر استرالیا و ایران در زمینه های امنیتی اشاره کرد و پرسید «ده سال پیش استرالیا، ایران را محور شرارت می دانست و اکنون تبادل اطلاعات دارد. این موضوع را چگونه ارزیابی می کنید؟»

بیشاپ در پاسخ گفت از زمان ظهور داعش علاقه مندیم به دولت عراق کمک کنیم. شماری از شهروندان استرالیایی هستند که از داعش حمایت می کنند. ایران و دیگر ملت ها می خواهند این تروریست ها را از منطقه خود خارج کنند و ما درباره استرالیایی هایی که قصد سفر به سوریه و عراق دارند نیاز به اطلاعات داریم.

وی افزود: ما به اطلاعاتی پیرامون استرالیایی هایی که در عراق و سوریه هستند نیازمندیم و البته ایران می خواهد این جریان ورود تروریست های خارجی به منطقه را بگیرد بنابراین توافقی غیررسمی با ایران برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات امنیتی روی داد.

ای بی سی در ادامه با اشاره به حمایت ایران از نیروهای مقاومت در منطقه مدعی شد ایران ناقض حقوق بشر است و از بیشاپ دلیل اعتماد استرالیا به ایران را جویا شد.

به گزارش فارس بیشاپ در پاسخ خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی استرالیا وظیفه تایید صحت و سقم اطلاعات دریافت شده توسط ایران را دارند و باید تا جایی که می توانند اطلاعات لازم درباره استرالیایی هایی که در عراق و سوریه به سر می برند، به دست آورند.

گفتنی است جولی بیشاپ روز شنبه با ورود به تهران طی سفری دو روزه با مقامات کشورمان دیدار و پیرامون مسایل گوناگون گفت وگو کرد.