آرشیو سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۱۰
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

نیمی از فرار مالیاتی کشور در تهران است

رئیس امور مالیاتی شهر تهران با بیان اینکه نیمی از فرار مالیاتی کشور در تهران است، گفت: سال گذشته در شهر تهران بیش از 27 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی به دست آمد. حسین بنی صفار، با اشاره به معافیت حقوق و دستمزد در سال جاری اظهار داشت: برای یک سال این مبلغ 13میلیون و 800 هزار تومان است که برای هر ماه یک میلیون و 150 هزار تومان از مالیات معاف است.

مذاکرات برقی ایران- ژاپن در تهران آغاز شد

دور جدید مذاکرات شرکت های توزیع برق و موسسه جایکای ژاپن به منظور تدوین طرح جامع بومی سازی فناوری و تکنولوژی های سازگار با محیط زیست در صنعت برق ایران در تهران برگزار شد.در حال حاضر با سفر هیات ژاپنی به تهران مراحل نهایی تهیه چارچوب قرارداد و تدوین این طرح جامع برقی آغاز شده است.

اضافه شدن 40 کالابه لیست تجارت ترجیحی ایران و ترکیه

ولی الله افخمی راد رئیس سازمان توسعه تجارت از برگزاری جلسه با ترک ها برای اضافه کردن بیش از 40 قلم کالای جدید به لیست تجارت ترجیحی ایران و ترکیه خبر داد و گفت: در لیست جدید ایران کالاهای انرژی بر قرار دارند.

قاچاق چشمگیر پیاز زعفران به افغانستان

علی حسینی، عضو شورای ملی زعفران با اشاره به قاچاق چشمگیر پیاز زعفران به افغانستان، گفت: در صورت ادامه این روند، افغانستان به عنوان تولیدکننده مهم زعفران جایگزین ایران می شود.