آرشیو سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۳۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران خبر داد: فاضلاب بیمارستان های تهران وارد آب های سطحی و چاه های جذبی می شود

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه فاضلاب های بیمارستانی جزء خطرناکترین فاضلاب ها محسوب می شوند، گفت: هم اکنون فاضلاب بیش از 40 درصد بیمارستان های تهران به دلیل نبود تصفیه خانه با عملکرد ضعیف و ناقص بیمارستان ها، وارد شبکه جمع آوری آب های سطحی و چاه های جذبی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی محمد شاعری رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: شهر تهران حدود 150 بیمارستان دارد که از این تعداد حدود 8 درصد فاقد سیستم تصفیه فاضلاب و حدود 34 درصد دارای تصفیه خانه با عملکرد ناقص است و همین امر موجب ورود فاضلاب های بیمارستانی به شبکه آب های سطحی و چاه های جذبی شده است.وی با بیان اینکه در پایین دست تهران، فاضلاب این بیمارستان ها وارد شبکه آب های سطحی می شود و به طور مستقیم برای آبیاری زمین های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: فاضلاب های بیمارستانی جزء خطرناک ترین فاضلاب ها است و پس از گذشت 50 سال اثر آلودگی آنها برجای می ماند. به همین دلیل توجه به وضعیت تصفیه خانه بیمارستان ها در سطح مناطق 22گانه شهر تهران بسیار حائز اهمیت است و می تواند از جمله شاخص های مهم وضعیت محیط زیست هر منطقه به حساب آید.

شاعری تصریح کرد: بالابودن هزینه اجرای سیستم تصفیه خانه، نظارت نامناسب دستگاه های ذی ربط، فقدان فضای کافی برای احداث تصفیه خانه در بعضی بیمارستان ها و تخصیص ندادن اعتبار به بیمارستان های دولتی برای احداث تصفیه خانه از جمله دلایل اجرایی نشدن سیستم تصفیه خانه در بیمارستان های تهران است.

وی همچنین اضافه کرد: اجباری نمودن ایجاد تصفیه فاضلاب در بیمارستان ها و جلوگیری از فعالیت واحدهایی که ضوابط و مقررات را رعایت نمی کنند از جمله راهکارهای موجود است.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در پایان گفت: ستاد محیط زیست به طور مستمر در حال پایش شاخص های زیست محیطی است و این اطلاعات را در اختیار مناطق قرار می دهد تا شهرداران مناطق از وضعیت منطقه خود آگاه شوند و با همکاری سایر ارگان ها درصدد رفع نواقص برآیند.