آرشیو سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۱۰
اجتماعی
۴
گزارش خبری

برگزاری مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید سازمان بهزیستی

مراسم تودیع همایون هاشمی رئیس پیشین سازمان بهزیستی و معارفه انوشیروان محسنی بندپی رئیس جدید این سازمان روز گذشته با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایران، علی ربیعی با تشکر از زحمات دکتر همایون هاشمی رئیس اسبق سازمان بهزیستی کشور در مدت 43 ماه تلاش، تاکید کرد: دکتر انوشیروان محسنی بند پی توانسته است در طول یک سال فعالیت در بیمه سلامت 8 میلیون نفر را بیمه کند. دکتر محسنی بندپی در ادامه این مراسم گفت: در حال حاضر مشکلاتی مثل افزایش آسیب های اجتماعی، پایین بودن شاخص های نشاط و معلولیت ها در جامعه وجود دارد که 30 درصد آنها نیاز به مداخله دارند که باید برای آنها برنامه ریزی کرد. وی همچنین افزود: جامعه ما به سمت اعتیاد صنعتی پیش می رود و از طرفی با افزایش تعداد سالمندان روبه رو هستیم که نشانگر این است که هنوز در ابتدای راه هستیم و نیازبه همکاری دولت و مجلس و دستگاه ها داریم.

همچنین در حاشیه این مراسم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توزیع بسته های امنیت غذایی در سال جاری با کیفیت بهتر و بیشتر خبر داد. وی به خبرنگاران گفت: علاوه بر اجرای طرح توزیع بسته های امنیتی غذایی به محرومان و نیازمندان، در نظر داریم مشکل امنیت غذایی و سوءتغذیه افراد را رفع کنیم. وی افزود: به طور کلی سیاست بسته های امنیت غذایی با سبد کالامتفاوت و قرار است امسال بیش از 10 میلیون نفر را که از سوء تغذیه رنج می برند حمایت کنیم. به گفته وی، امسال تعداد افراد مشمول این طرح افزایش می یابد. ربیعی در این مراسم تصریح کرد: بهزیستی باید برنامه اصلی خود را بر کاهش آسیب های اجتماعی متمرکز کند و به نوعی نماینده صداهای خاموش باشد. وی با اشاره به اینکه امروز تعداد افراد سالمند رها شده در شهر افزایش یافته است، گفت: باید برای این قشر فکر اساسی کرد، زیرا مشکل اصلی آنها حمایت عاطفی است که باید اقدامات لازم صورت گیرد.