آرشیو سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۳۹
ورزشی - اخبار کشور
۹

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس: مجلس برای جلوگیری از فروش پایان نامه دانشجویی طرح یک فوریتی ارائه می دهد

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بر عزم دولت و مجلس برای جلوگیری از فروش پایان نامه ها و سرقت های ادبی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، زاهدی در حاشیه هم اندیشی باروسای دانشگاه های خراسان شمالی در بجنورد گفت: مجلس در 10 روز آینده طرح یک فوریتی برای مقابله با فروش پایان نامه ها و سرقت های ادبی را با همکاری دولت ارائه خواهد کرد.

وی افزود: در بازار و در حاشیه خیابان های شهر، شاهد فروش پایان نامه های کارشناسی ارشد، رساله های دکترا و حتی مقاله های آی اس آی با دریافت مبالغ زیاد هستیم که برای مقابله با این پدیده، عزم جدی دولت و مجلس لازم است.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: بخشی از این اقدامات برای مقابله با فروش پایان نامه ها، با استعلام وزارت علوم از ایران داک پیش از آغاز هر پایان نامه، اجرایی است تا موضوع آن پایان نامه با پایان نامه های قبلی همپوشانی نداشته باشد. وی تاکید کرد: به اساتید نیز نباید در یک ترم اجازه داده شود که بیش از 15 پایان نامه را مدیریت کنند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خاطرنشان کرد: با تصویب قوانین رفع موانع تولید و اصلاح بخشی از مقررات مالی، پژوهش در دانشگاه ها شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی از افزایش 5 هزار میلیارد تومانی اعتبار آموزش و پرورش در بودجه 94 خبر داد و افزود: مطالبات فرهنگیان کشور از سوی کمیسیون آموزش، تحقیقات مجلس شورای اسلامی مورد پیگیری قرار می گیرد.

زاهدی افزود: برای سال جاری چهار هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای سامانه های گرمایشی و سرمایشی مدارس جذب شد که سعی می شود بااصلاح قانون، این ردیف اعتبار بسته نشده و ادامه داشته باشد.