آرشیو سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۳۹
ورزشی - اخبار کشور
۹

مشاور وزیر کشور: 100 هزار ایثارگر امسال تسهیلات مسکن می گیرند

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: 100 هزار ایثارگر واجد شرایط در کشور امسال تسهیلات مسکن دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا، غلامرضا یاوند عباسی دیروز در جمع خبرنگاران در زاهدان افزود: امسال در قانون بودجه برای 100 هزار ایثارگر متقاضی واجد شرایط، تسهیلات مسکن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: پرداختی این تسهیلات برای ایثارگران ساکن در شهرهای بالای یک میلیون نفر 830 میلیون ریال و به ترتیب در کلان شهرها 750 میلیون ریال و در دیگر شهرها و روستاها متفاوت است.

وی گفت: در قانون بودجه قبلااستفاده از این تسهیلات فقط شامل جانبازان بالای 15 درصد می شد اما در بودجه 94 همه جانبازان به ترتیب اولویت درصد می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

عباسی گفت: بر اساس شیوه نامه ابلاغی از سوی وزیر کشور به استانداری ها، شورای هماهنگی امور ایثارگران باید هر سه ماه یک بار با حضور رابطان ایثارگران تمام دستگاه های اجرایی استان ها با هدف بررسی عملکرد ادارات در زمینه اجرای قوانین و مقررات موجود تشکیل شود.

عباسی تاکید کرد: باید آن بخشی از قوانین و مقررات که در رابطه با امور ایثارگران به دلایل فنی قابل اجرا نیست شناسایی شود و در مجلس و دولت برای رفع مشکلات آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

وی گفت: تلاش می شود که ظرف چند سال آینده به وضعیت نسبتا مطلوبی در زمینه مناسبت سازی معابر و اماکن عمومی برای استفاده ایثارگران برسیم زیرا خیلی از ساختمان های موجود قدیمی است و اصلااین ظرفیت در آنها پیش بینی نشده و مناسبت سازی این فضاها هزینه زیادی دارد. وی اضافه کرد: با تغییر ساختمان مشکل تردد معلولان جسمی حرکتی و سالمندان برطرف شود و در احداث ساختمان های جدید، معابر، فضاهای عمومی و اداری یا مجتمع های تجاری این موضوع مورد توجه جدی قرار گیرد.

عباسی گفت: در گذشته 40 درصد از سهمیه ورود دانشجویان به موسسات و مراکز علمی مربوط به ایثارگران بود که در بازنگری که در قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت انجام شد و اصلاحاتی که صورت گرفت این سهمیه به 25 درصد رسید.

وی افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته این 25 یا 40 درصد هیچ وقت به طور کامل در دانشگاه ها استفاده نشده و در اوج ورود ایثارگران به مراکز آموزش عالی فقط هفت درصد از این سهمیه استفاده کردند و سال هاست که یک درصد یا کمتر از یک درصد از این سهمیه استفاده می شود.