آرشیو سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۳۴۶۳
استان ها
۱۸

جمع آوری نفت موجود در حوضچه تبخیر واحد نمک زدایی نفت شهر

دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: با حمایت های مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب، این شرکت توانست در اقدامی نوین و ابتکاری نفت های موجود در حوضچه تبخیر واحد نمک زدایی نفت شهر را جمع آوری و دوباره وارد چرخه تولید کند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب با اعلام این خبر گفت: به منظور جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی و بازیافت نفت های موجود در حوضچه تبخیر واحد نمک زدایی نفت شهر و جلوگیری از سوزاندن مکرر فرآورده های نفتی در حوضچه ها و ورود مجدد آن در چرخه تولید، مهندسان شرکت در اقدامی نوین و ابتکاری توانستند علاوه بر صرفه جویی ارزی گام مهمی به منظور حفاظت از محیط زیست بردارند.

مهندس کرمی مقدم افزود: با انجام این پروژه که با صرف کمترین زمان ممکن و با حداقل سرمایه مالی انجام گرفته است، زمینه استفاده بهینه از مواد نفتی غیر قابل استفاده فراهم شد و با استفاده از پمپ های انتقال، زمینه انتقال آن به مخزن API فراهم شد.

سیستم API به منظور جمع آوری آب های سطح الارضی و شست وشوی مخازن در زمان اورهال و تعمیرات روی تاسیسات استفاده می شود و پیشتر به دلیل ضعیف بودن پمپ های API و عدم لوله کشی مناسب، امکان انتقال نفت از این مخزن به مدار تولید میسر نبود و با نصب پمپ ها و ایجاد شبکه انتقال متناسب با شرایط موجود زمینه جمع آوری نفت موجود در حوضچه تبخیر نمک زدایی نفت شهر فراهم شد.