آرشیو سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۱۰
صفحه آخر
۲۴
پاتوق

آیین بزرگداشت «فرامرز رضاپور» برگزارمی شود

مقام «قانون»

آیین بزرگداشت «فرامرز رضاپور» نوازنده و سازنده ساز قانون و رئیس فقید انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران، جمعه 4 اردیبهشت ساعت 17 با حضور هنرمندان و پیشکسوتان موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

به گزارش فارس، دراین برنامه میلاد کیایی (سردبیر فصلنامه مقام موسیقایی و نوازنده چیره دست سنتور)، بافنده اسلام دوست (استاد دانشگاه)، رضا مهدوی (نوازنده سنتور) به بررسی چگونگی ابداع سنتور بدون کوک، ساخت و نوازندگی ساز قانون، راهکارهای بهبود معیشت هنرمندان موسیقی ایرانی؛ به فعالیت های هنری و علمی این هنرمند فقید می پردازند.

اجرای موسیقی زنده با حضور محمدرضا امیرقاسمی رهبر ارکستر نغمه باران به سرپرستی و خوانندگی علی امیرقاسمی با قطعاتی از بزرگان موسیقی ایران؛ جواد لشکری، علی تجویدی و انوشیروان روحانی به همراه اجرای «گروه آذری دان اولدوز» به رهبری اسفندیار پیفون و پخش فیلم از نوازندگی فرامرز رضاپور بخش های دیگر این برنامه است.

فرامرز رضاپور متولد سال 1326 درشهر تهران است. وی با تحصیل در مدرسه دارالفنون به موسیقی علاقه مند شد و نوازندگی سنتور را در 16 سالگی با سنتوری که مادرش به وی هدیه داد، شروع کرد. وی پس از آشنایی با استاد مصطفی مرادبختی نوازنده پیشکسوت ساز قانون در سال 1346 موفق به ساخت اولین ساز قانون شد و نوازندگی این ساز را درمحضر «اسماعیل دویگلو» استاد و نوازنده نامدار موسیقی اهل ترکیه که در ایران اقامت داشت فراگرفت. این هنرمند با بسیاری از بزرگان ساز و آواز ایران نیز همکاری داشت.

علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های20-22872818 تماس بگیرند.