آرشیو سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۱۰
فرهنگ و هنر
۲۳

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی خبر داد: ارائه بسته های حمایتی برای تولید فیلم در شهرستان ها

در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی بر ضرورت گسترش نگاه ملی در سینما تاکید شد.

به گزارش فارس، برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ضمن اشاره به اهمیت بنیاد سینمایی فارابی به عنوان بازوی اجرایی سازمان سینمایی خواستار حمایت بنیاد از تولید فیلم های سینمایی تاثیرگذار و ارزشمندی در استان ها شد.

مدیرعامل بنیاد هم با تاکید بر بسط و گسترش سینمای ملی و نمایش بخشی از فضاهای معماری، گویش، لهجه و شاخص های هویت ملی و اسلامی در استان های مختلف گفت: برای تشویق فیلمسازان نسبت به تولید فیلم در شهرستان ها می توان بسته های حمایتی در سبد سینمای کشور طراحی و نهادینه کرد که در صورت اجرایی شدن در طول سال چند اثر قابل قبول به سینمای کشور ارائه خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد همچنین ضمن استقبال از پیشنهاد استفاده از تبلیغات محیطی و شهری برای جذب تماشاگر گفت: چرخه تولید در سینما بخوبی اجرا می شود اما در مقطع کنونی سینما نیازمند تبلیغ و بهره مند شدن از شرایط ویژه تلویزیون و شهرداری هاست.

تابش در پایان به لزوم همکاری تنگاتنگ نهادهای مسئول اشاره کرد و گفت: بنیاد سینمایی فارابی مصر است به وظیفه اصلی خود یعنی حمایت از تولید فیلم با محتوای فرهنگی عمل کند. این دیدار با حضور علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و صابر فرزام مدیرعامل خبرگزاری ایکنا در بنیاد فارابی انجام شد.