آرشیو چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۲۸۲
سیاست
۳

خبر

ناو «روزولت» در آب های یمن جاسوسی نمی کند

ایسنا: پنتاگون درباره ماموریت ناو آمریکایی در اطراف یمن اعلام کرد: این ناو هیچ ماموریتی برای جاسوسی و توقف کشتی های ایرانی ندارد. خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه در گزارشی مدعی شد یک ناو هواپیمابر آمریکایی به نام تئودور روزولت قرار است به دیگر کشتی های آمریکا در آب های اطراف یمن بپیوندد و کشتی های ایرانی را متوقف کند. استیب وارن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته: «ناو روزولت تنها قرار است برای انجام عملیاتی دریایی دوباره در آب های یمن مستقر شود». همچنین نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد، ناو روزولت قرار است به دیگر کشتی های نظامی آمریکا در دریای عرب بپیوندد تا تضمین کند که خطوط کشتی رانی منطقه هنوز باز و امن است.

گفت وگوی اوباما و آل نهیان درباره مذاکرات هسته ای

ایسنا: رئیس جمهور آمریکا و ولیعهد ابوظبی روز دوشنبه درباره مسائل امنیتی خاورمیانه به علاوه مذاکرات هسته ای با ایران رایزنی کردند. به گزارش بلومبرگ، آنها علاوه بر این درباره همکاری دفاعی دو کشور، داعش و جنگ کنونی در یمن، لیبی و سوریه گفت وگو کرده اند.

پیش بینی توقف حملات به یمن

ایسنا: معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه پیش بینی کرد: حملات نظامی عربستان سعودی به یمن در ساعات آینده متوقف شود. حسین امیرعبداللهیان افزود: تحولات یمن یکی از موضوعاتی است که دستگاه دیپلماسی کشورمان به آن توجه دارد و خوش بین هستیم که ساعات آینده پیرو مجموع تلاش هایی که شده شاهد توقف حملات نظامی به یمن باشیم. روز گذشته نشست سه جانبه معاونان وزرای امور خارجه ایران، سوئیس و سوریه برگزار شد و قرار است امروز نیز نشست سه جانبه ایران، عراق و سوریه برگزار شود. در این نشست ها، نزار خیرالله، معاون وزیر امور خارجه عراق و فیصل مقداد، قائم مقام وزیر خارجه سوریه و یکی از مقامات وزارت امور خارجه سوئیس و معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه ایران حضور دارند.