آرشیو چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۲۸۲
حوادث
۱۳

صبح دیروز در منطقه سوادکوه اتفاق افتاد

11 کشته بر اثر سقوط اتوبوس به دره

شرق: سقوط اتوبوس مسافربری به دره ای در منطقه سوادکوه 11 کشته بر جا گذاشت. 19 نفر نیز در این حادثه مصدوم شدند. مسافران این اتوبوس قرار بود با هواپیما از مشهد به ساری بروند اما هواپیما به دلیل شرایط نامساعد جوی در تهران به زمین نشست و شرکت ماهان برای مسافران دو اتوبوس گرفت که یکی از آنها حادثه آفرید.

اتوبوس مسافربری اسکانیا که از تهران به سمت ساری در حرکت بود ساعت 8:10 صبح دیروز در منطقه سوادکوه و تنگه ابوالقیسی واژگون شد و به دره سقوط کرد.

بلافاصله بعد از این واژگونی 10 تیم امدادی از امدادگران هلال احمر شامل 27 نفر به منطقه حادثه اعزام شدند و عملیات امدادونجات را آغاز کردند اما شدت حادثه به حدی بود که در همان ابتدای کار علی نبیان، معاون امور عمرانی استاندار مازندران، گفت: با توجه به مشاهدات عینی از وضعیت ظاهری اتوبوس و شرایط وخیم این حادثه، احتمال بالابودن تعداد جان باختگان زیاد است. امدادگران بعد از رفتن به دره مسافران را یک به یک از میان بقایای اتوبوس بیرون کشیدند و درنهایت مشخص شد 10 نفر در محل حادثه جان باخته اند. امدادگران همچنین به 19 زخمی کمک کردند. سیدمصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امدادونجات هلال احمر درباره مجروحان گفت: از تعداد 19 مصدوم این حادثه 11 نفر را اورژانس کشور و هشت نفر را نیز ماموران سازمان امدادونجات به بیمارستان شهدای زیرآب مازندران منتقل کردند. همچنین اورژانس کشور در این ماموریت از بالگردهای امدادی استفاده کرد.

پس از انتقال مجروحان به بیمارستان، در حالی درمان آنها آغاز شد که یکی از این افراد در راه جان خود را از دست داده بود.

جهانگیر آذری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه درباره تعداد مسافران این اتوبوس گفت: «27 نفر دارای بلیت این اتوبوس بودند و احتمال دارد تعدادی نیز بین راه سوار این خودرو شده باشند».

هم زمان با انجام عملیات امدادونجات بررسی ها برای پی بردن به علت حادثه نیز در دستور کار قرار گرفت. سرهنگ نادر رحمانی، سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا علت واژگونی اسکانیا را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه عنوان کرد. معاون امور عمرانی استاندار مازندران نیز در این خصوص گفت: «کنترل اتوبوس به دلیل بریدن ترمز از اختیار راننده خارج و پس از برخورد با کوه واژگون شد».بنابر این گزارش بررسی ها درباره علت حادثه همچنان ادامه دارد.